ING en CAMT.053: ik zou er niet te hard op wachten. En als het komt, dan verwacht ik dat ze dezelfde meuk in een "overig" veld mikken.
Ik heb code, is C# ook goed? Die kan ik je eventueel mailen, VB is voor mij "Verschrikkelijk Behelpen" ;)
Stappenplan wat je zou kunnen proberen te volgen:
- begin met een zo volledig mogelijke lijst met codes (bijv. EREF, REMI, CNTP) met daaraan een locatie gekoppeld (standaardwaarde -1 = niet aanwezig)
- voor elk element in de lijst, zoek naar / + code + /, onthoudt de locatie
- als je een code zoekt, kun je in de lijst met locaties controleren of de code voorkomt (omdat de locatie voorkomt), noem dit bijv. L-Code
- zoek in de lijst naar de eerstvolgende grotere locatie. noem dit bijv. L-Volgende. Als deze er niet is, dan is het het einde van het hele tekstblok
- de hele inhoud van het veld vind je dan op L-Code + 6 tot aan L-Volgende
De inhoud van de velden kun je verder opsplitsen op basis van bank + codeveld. Als voorbeeld: ING doet bij CNTP (Counterparty) slashes tussen elk sub-veld, uit mijn hoofd is het IBAN/BIC/Name/???/City. Hier kun je vrij veilig op / splitsen.
Voor REMI is het structured of unstructured, enz. Voor unstructured komt er na /USTD/ 1 extra slash, de rest van het REMI-veld is de inhoud van de omschrijving (inclusief / voor bijv. "Contributie 2014/2015")
Probleempje hier is eventuele onbekende codes.