Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Mandaat voor consument/pariculier (CORE)

Mandaat voor consument/pariculier (CORE) 31 mei 2012 09:49 #1

Voor zover mij bekend is een ondertekend, papieren mandaat verplicht bij B2B, maar niet bij CORE.
Bij de incasso moet in het geval van CORE dan wel een identificatie worden meegegeven in de vorm van een geboortedatum.
Vraag:
Is het noodzakelijk dat naast de geboortdatum ook geboorteplaats en -land worden vermeld?

Ook is er de mogelijkheid van Other. Hierbij is dan sprake van SchemeNaame.
Vraag:
Waar kan ik vinden welke schemenames er zoal gebruikt kunnen worden?

Bij CORE is dus geen schriftelijk mandaat nodig.
Vraag:
Moeten gegevens als geboortedatum etc dan wel aan de bank doorgegeven worden en hoe moet dat dan gebeuren?
The administrator has disabled public write access.

Re: Mandaat voor consument/pariculier (CORE) 31 mei 2012 11:11 #2

Ook voor de SDD Core schema is een ondertekende papieren machtiging nodig of een elektronische ondertekende machtiging (eMandate). Zolang er nog geen eMandate oplossing in Nederland beschikbaar is, zal de debiteur dus een papieren machtiging moeten ondertekenen.
Op de machtiging worden alleen de naam en adresgegevens van de debiteur vermeld en niet zijn geboortenaam- en/of plaats/land. In de SDD transactie is er wel de mogelijkheid om laatstgenoemde gegevens mee te geven, maar dat is niet verplicht. Alleen de naam van de debiteur en zijn rekeningnummer (IBAN) is verplicht. Er zijn wel bedrijven, die incasseren zonder een getekende machtiging van hun debiteur te hebben. Deze bedrijven accepteren echter het risico van een MOI (melding onterechte incasso), welke tot 13 maanden na incasso tot stornering van het incassobedrag kan leiden.
The administrator has disabled public write access.
Time to create page: 0.271 seconds