Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: De rol van EQUENS

De rol van EQUENS 09 nov 2012 15:09 #1

Is het waar dat Equens geen unieke speler blijft na de introductie van SEPA en ook andere Nederlandse banken diensten gaan aanbieden zoals Equens? Dat betekent dat ik straks de PAIN008 (oud ClieOp03) kan aanbieden bij bijvoorbeeld de ING. Gevolg is dat ik ook de reconciliatiebestanden van de ING ontvang. Zijn deze in lay-out én inhoud hetzelfde bij álle incassoverwerkers?
The administrator has disabled public write access.

Re: De rol van EQUENS 09 nov 2012 15:22 #2

De nieuwe Pain.008 bestanden kunnen aan de eigen bank worden aangeleverd. Ook kan dit nog steeds aan Equens (pas volgend jaar beschikbaar). De huidige VerwInfo rapportage van Equens komt te vervallen. Alle uitval rapportage zal voortaan via het elektronisch dagafschrift (MT940 of GMU) zichtbaar worden via een terugboeking. De rapportage zal per bank verschillen. Elke bank heeft zijn eigen specificaties hiervoor. Ook zijn er verschillen in de Pain.008 specificaties van de verschillende banken, maar dit zijn geen grote verschillen.
The following user(s) said Thank You: Frank Glim - KWF Kankerbestrijding

Re: De rol van EQUENS 17 nov 2012 15:09 #3

Beste Pieter,

Kun je mij vertellen hoe lang het al bekend is dat de huidige VerwInfo rapportage van Equens komt te vervallen?

Groetjes en bedankt,

Bert

Re: De rol van EQUENS 18 nov 2012 07:35 #4

VerwInfo rapportage is een Equens specifiek formaat dat alleen voor het Nederlands binnenlands betalingsverkeer beschikbaar is. Voor SEPA CT en SEPA DD transacties kan geen VerwInfo rapportage worden ontvangen. Met het uitfaseren van de Nederlandse binnenlandse overboeking en de Nederlandse incassso per 1 februari 2014 zal daarom ook de VerwInfo rapportage komen te vervallen. Ik verwacht dat de VerwInfo B rapportage pas 8 weken later komt te vervallen, zodat eventuele storneringen, die na 1 februari 2014 plaatsvinden, nog wel kunnen worden gerapporteerd via VerwInfo B. Hier is echter nog niet specifiek over gecommuniceerd.
Time to create page: 0.264 seconds