Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Adresgegevens op het afschrift

Adresgegevens op het afschrift 18 feb 2013 10:00 #1

Goede doelen krijgen van hun bank nu vaak adresgegevens meegeleverd bij een gift, via het afschrift. Daarmee is de gever bekend, en kan er bijv. een bedankje gestuurd worden. Vraag: kunnen SEPA betalingen ook teruggemeld worden inclusief adresgegevens? Of is dit bijv. om privacy redenen straks niet meer toegestaan?
The administrator has disabled public write access.

Re: Adresgegevens op het afschrift 19 feb 2013 07:32 #2

Zowel adres van originator als van de beneficiary is een optioneel veld. Als het veld wordt gevuld tijdens aanmaken van de betaling dan wordt het ook teruggekoppeld in het bankbericht.

Re: Adresgegevens op het afschrift 19 feb 2013 09:36 #3

Dank voor de reactie. Dat het technisch mogelijk is om adresgegevens door te geven is mij bekend. Het gaat mij echter om wie de adresgegevens verstrekt. De banken bieden dit aan als betaalde service. Zij verrijken gegevens over een betaling dus met adressen. Mijn vraag is of de banken deze service ook bieden voor SEPA betalingen.

Re: Adresgegevens op het afschrift 19 feb 2013 09:38 #4

Hier vindt nog een interbancaire discussie over. De uitkomst hiervan is nog niet bekend

Re: Adresgegevens op het afschrift 19 feb 2013 09:42 #5

Dank, ik ben blij dat het de aandacht heeft. Voor onze sector (goede doelen) is de verrijking van betaalgegevens met adressen een aangelegen zaak. Hoe kan ik de interbancaire discussie volgen?

Re: Adresgegevens op het afschrift 19 feb 2013 09:53 #6

In jouw geval via VFI
The following user(s) said Thank You: Douwe Jan Broersma ifunds NL
Time to create page: 0.313 seconds