Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: BNG keurt PstlAdr af

BNG keurt PstlAdr af 07 juni 2013 08:58 #1

Een klant van ons gaf aan dat een betalingen-bestand niet werd geaccepteerd door de BNG (Bestand voldoet niet aan de SPEA specificaties voor dit type batch). Het bleek dat het element PstlAdr bij de crediteur (Cdtr) niet voor mag komen. Maar volgens de specs is dit optioneel en daarop mag een bestand toch niet afgekeurd worden?
The administrator has disabled public write access.

Re: BNG keurt PstlAdr af 07 juni 2013 13:23 #2

Veel van onze klanten hebben ook de de BNG als bank voor betalingsopdrachten. Ik lever ook het element PstlAdr aan en heb daarover nog geen foutmeldingen ontvangen.

Kan het zo zijn dat het Element of delen hiervan geen waarden bevatten ?
Lege elementen worden afgekeurd.

Re: BNG keurt PstlAdr af 07 juni 2013 13:29 #3

Er staan geen lege elementen in, daar wordt op gecontroleerd bij het aanmaken van het bestand. Hier een voorbeeld van wat wordt afgekeurd:
<Cdtr>
  <Nm>Eneco Business</Nm>
  <PstlAdr>
    <AdrLine>Marten Meesweg 5</AdrLine>
    <AdrLine>3068AV Rotterdam</AdrLine>
  </PstlAdr>
</Cdtr>

Re: BNG keurt PstlAdr af 07 juni 2013 14:01 #4

Ik denk dat de BNG de landcode <Ctry>NL</Ctry> ook wil ontvangen in het PstlAdr.

Ik heb vorig jaar hierover ook contact gehad met de BNG toen ik ook een PstlAdr aanleverde zonder een landcode.

Quote uit hun mail toen:

"Deze Countrycode is van belang om de betaling goed te verwerken. Het is dus niet logisch om wel AdrLine in te vullen en niet de bijbehorende Ctry. "

Re: BNG keurt PstlAdr af 07 juni 2013 14:09 #5

Dat klinkt logisch, alhoewel het volgens de XSD niet verplicht is. Ik zal het element toevoegen en kijken of het bestand dan wel geaccepteerd wordt.
Bedankt voor je antwoord.

Overigens kreeg ik net van de BNG het volgende antwoord:
Bij de BNG geldt dat het element Cdtr-PstlAdr-Ctry nu nog verplicht is.
Vanaf eind van deze maand vindt er een aanpassing bij de BNG plaats en kan dit element achterwege gelaten worden, conform ISO standaard.
Last Edit: 07 juni 2013 14:18 by Henry Verdonschot (Procura).
Time to create page: 0.222 seconds