Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Naam rekeninghouder ING Rekeningen

Naam rekeninghouder ING Rekeningen 21 juli 2013 10:11 #1

Ik ben het al een keer tegengekomen maar ben er ook weer niet zeker van.
Moet de naam van de rekeninghouder kloppen bij ING rekeningen c.q. postbankrekeningen?
Dat was toch altijd wel noodzakelijk?
Ik hou dat nog wel steeds bij in de ledenadministratie omdat het handig is om te zien wie over wie het gaat. Een naam is wat beter te herkennen dan een bankrekening.

Maar is het ook niet nodig om de naam van de rekeninghouder op de machtiging te vermelden?
Ik heb nogal kinderen die lid zijn van de vereniging waarbij de moeder een andere achternaam heeft.

Johan
Last Edit: 21 juli 2013 10:20 by Johan Gerrits.
The administrator has disabled public write access.

Naam rekeninghouder ING Rekeningen 16 aug 2013 13:47 #2

De naam van de debiteur moet verplicht op de machtiging worden vermeld. Deze naam moet ook verplicht worden meegegeven met elke SDD transactie, maar banken zullen deze naam niet controleren. Ook ING zal dit niet meer doen voor de ex-postbankrekeningnummers, omdat de IBAN een check-digit bevat wat de kans op foutieve rekeningnummer invoer aanzienlijk heeft beperkt.
The following user(s) said Thank You: Johan Gerrits

Naam rekeninghouder ING Rekeningen 25 okt 2013 10:15 #3

• Bas's Avatar
  • Bas
Geldt dit ook voor het buitenland. Wordt bijvoorbeeld bij Duitse banken niet gecontroleerd op de combinatie rekeninghouder <> IBAN?

Onze software vult hier namelijk altijd de bedrijfsnaam van de debiteur in.

Naam rekeninghouder ING Rekeningen 28 okt 2013 10:19 #4

Ik kwam op internet een vraag hierover tegen (Link). Een klant werd 15 euro in rekening gebracht door Deutsche Bank, omdat de meegegeven naam niet correspondeerde met de IBAN en de betaling daarom werd geretourneerd. Deze vraag was in juli 2011 gesteld, dus ik weet niet of deze controle nog steeds wordt uitgevoerd. Maar in het antwoord staat dat de bank vrij is om deze betalingen te retourneren.
Last Edit: 28 okt 2013 10:22 by Pieter van Andel - Enigma Consulting.
Time to create page: 0.325 seconds