Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: MT940 Rabobank

MT940 Rabobank 21 sept 2013 19:52 #1

Ik ben aan het stoeien met MT940 Structured van de Rabobank. In principe is alles goed te herleiden en in te lezen. Er is echter één ding, welke ik niet helemaal begrijp. In regel :61:, de z.g. afschriftregel vind je o.a info omtrent de boekdatum, valuta en bedrag. Aan het eind van deze regel vind je, indien van toepassing het tegenrekeningnummer van de mutatie. Echter....dit nummer bevindt zich niet op dezelfde regel als de rest van de info, maar op een regel direct onder :61: en kan dus niet d.m.v. van het tellen van karakters worden geisoleerd. Zit er ergens in :61: een <CR> (Carriage return)?

Vraag: zijn er mensen die dit opgelost hebben ? en zo ja hoe ??
The administrator has disabled public write access.

MT940 Rabobank 23 sept 2013 00:31 #2

Aad,

Het is me niet duidelijk wat je bedoeld. De tegenrekening staat niet aan het eind van die regel.
De tegenrekening staat een regel verder of er komt een regel 86
Niet alles heeft een tegenrekening, bijvoorbeeld kosten bank heeft geen tegenrekening
De volgende regel uitlezen tot aan 86. komt er niets tussen dan heb je geen tegenrekening
Wat wil je isoleren dan?

MT940 Rabobank 23 sept 2013 00:47 #3

Hallo Johan,

Dank je voor je reactie. In principe geef je al antwoord op m'n vraag. Ik ging er vanuit, dat er achter iedere tag een regel staat met informatie. Vreemd vind ik het dan, dat de tegenrekening (indien aanwezig) een soort van lukraak onder de :61: regel verschijnt. In principe kun je deze dus afvangen door te controleren of er na regel :61: een regel zonder tag verschijnt. Zo ja, dan is dat dus automatisch de tegenrekening. Zo ook met regel :86:. In mijn voorbeeldbestand (eigen rekening) wordt de tekst over meerdere regels verdeeld en niet in 1 regel gestopt achter :86: gezet
Time to create page: 0.241 seconds