Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Niet-Nederlandse IBAN

Niet-Nederlandse IBAN 29 okt 2013 15:15 #1

Ik werk met een software-leverancier die voornamelijk rekening houdt met Nederlandse IBAN. Eén van de gevolgen daarvan is dat validatie-regels alleen goed werken op Nederlandse IBAN. Dat is op korte termijn geen probleem, aangezien mijn opdrachtgever niet/nauwelijks met buitenlandse bedrijven werkt.

Nu heb ik begrepen dat SEPA ervoor zorgt dat het niet uitmaakt of ik een Nederlandse of een Franse rekening open. Dit is ook een commerciële verschuiving, aangezien dat voor veel banken een grotere doelgroep betekent.

Maar, hoe reëel is dat eigenlijk, dat men rekeningen gaat openen in andere landen? Is er al een aannemelijke prognose op dat vlak?
The administrator has disabled public write access.

Niet-Nederlandse IBAN 29 okt 2013 15:48 #2

De bankkosten stijgen elk jaar weer, wellicht wordt dat wat beperkt door de grotere concurrentie. Persoonlijk merk ik dat ik elk jaar wel een of meerdere keren bij de bank langs moet i.v.m. (zakelijke) bankzaken die niet elektronisch afgehandeld kunnen worden, dan lijkt me bijv. een Poolse bank niet echt handig.

Natuurlijk zal wel de handel nog eenvoudiger en grootschaliger internationaal kunnen worden, dus dat je meer kans krijgt op buitenlandse klanten. Als je dat wilt :)

Niet-Nederlandse IBAN 04 nov 2013 09:00 #3

Wij merken juist dat bedrijven die nu meerdere rekeningen hebben, nederlandse en buitenlandse, afscheid nemen van de rekeningen bij een van die (meestal de 'duurste') banken want het incasseren of betalen via SEPA maakt dit een stuk makkelijker.
En ja, grens overschrijdend betalings verkeer betekend ook rekening houden met de juiste validatie voor de niet NL-ers.
Last Edit: 04 nov 2013 09:01 by W.Kion, Alfa Automatisering.

Niet-Nederlandse IBAN 22 aug 2014 10:59 #4

Zoals ik laatst had begrepen, mag je zelfs niet meer een buitenlandse (SEPA) IBAN nummer weigeren.
Time to create page: 0.418 seconds