Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Twee bedragen innen op FRST de eerste keer.

Twee bedragen innen op FRST de eerste keer. 10 dec 2013 13:56 #13

Tsja, je zou toch denken "bij de banken werken duizenden mensen die dag in dag uit niets anders doen dan zich met dit soort dingen bezig houden"....

Ik houd het zo simpel mogelijk:
1) De klanten kunnen zelf kiezen of ze aparte batches willen of meerdere batches in één bestand.
2) Ik doe alles volgens de SEPA richtlijnen en als banken dan fouten maken met verwerkingsdata, dan gaan onze klanten bij hen maar klagen.

Al met al riekt het naar een gemeenschappelijke actie van banken om het betalen per incasso vakkundig om zeep te helpen of op z'n minst zodanig te demotiveren dat niemand het meer wil gebruiken. Zij hebben natuurlijk liever dat iedereen veel duurdere betaalmethoden gaat hanteren, zoals ideal en acceptgiro.

Tot zover mijn bedrage. Succes met alles.
The administrator has disabled public write access.

Twee bedragen innen op FRST de eerste keer. 10 dec 2013 14:51 #14

Jan Willem

Ik weet niet wat voor klanten jij hebt, maar ik ben al blij als ik ze het principe van FRST en RCUR kan uitleggen. Laat staan Batches, storno's verwerkingsdagen -1 plus 2 OOFF, incassantID en kenmerken.
En dat neem ik ze helemaal niet kwalijk want wie legt dit in godsnaam bij een penningmeester neer die dit in zijn vrije tijd doet en amper verstand heeft van boekhouden en ICT maar zo gek is om het te doen voor een vereniging.......

En om dan te roepen dat ze naar de bank moet stappen gaat ook niet werken want die verwijzen naar de softwareleverancier.

Kortom ik voorzie nog een heleboel ellende, commentaar en kinderziektes.

Johan

Twee bedragen innen op FRST de eerste keer. 10 dec 2013 15:52 #15

Voor de liefhebbers het artikel www.destentor.nl/algemeen/economie/chaos...ese-regels-1.4129073

Ben benieuwd welke oplossing er gezocht wordt in samenspraak met DNB. ik weet een goeie... afschaffen van controle op FRST en RCUR.

Twee bedragen innen op FRST de eerste keer. 10 dec 2013 17:02 #16

Ah leuk, dit is het artikel dat ook in het Haarlems Dagblad stond.

Je ziet al aankomen dat op 31 januari SEPA uitgesteld wordt want Europa dreigt binnen een maand failliet te gaan.

Ik houd er verder maar over op. Is niet goed voor m'n gezondheid :)

Afspraken 10 dec 2013 22:14 #17

goede start

Afspraken 12 dec 2013 08:40 #18

weer een nieuwe meegemaakt

FRST gestorneerd met redden onbekend en RCURS met zelfde mandateid wel geincasseerd

De gestorneerde opnieuw aangeleverd met FRST > gestorneerd, bank geeft aan moet RCUR zijn terwijl er nog geen succesvolle incasso van een FRST is geweest op het mandaat.

Nu gaan we vandaag weer RCUR proberen op de gestorneerde posten...
Time to create page: 0.065 seconds