Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Incasso's

Incasso's 10 dec 2013 10:37 #1

Onze eerste ervaringen met het importeren in xml formaat bij ING Bank zijn niet positief. Na vele voorgaande gesprekken gaf ING aan, dat ze een format tool hadden en inderdaad kunnen wij nu eerst de fouten opsporen, voordat we een batch gaan importeren. Echter, de informatie die je terug krijgt van de ING is bedroevend summier. Gelukkig kan in de KING Software een lijst van verzonden incasso's gemaakt worden, zodat de geboekte incasso's alsnog in de fianciële administratie kunnen worden ingeboekt.
Tweede -en vooralsnog onoplosbaar probleem is de aanlevering van incasso's bij een Duitse bank. Aangezien dit niet lukt, hebben wij met hen gebeld en wij kregen helaas dit antwoord terug:

die Datei die du mir zugeschickt hast ist auf Basis eines veralteten Format erstellt worden (pain.008.001.02). Für die ProfiCash Software benötigen wir eines der unten stehenden Formate

Vielleicht ist es erforderlich, dass das Programm welches aktuell eure XML-Dateien erzeugt ein Update benötigt

Het zgn.PAIN formaat, dat KING nu gebruikt is onbruikbaarbij de Volksbank. KING stelt weliswaar: het hele SEPA gebeuren is Europees, maar het boekhoudprogramma dat wij hebben is gemaakt volgens NL-standaarden. Begrijpelojkerwijs zijn wij vooralsnog niet echt gelukkig met de SEPA incasso's.
The administrator has disabled public write access.

Incasso's 10 dec 2013 11:16 #2

Ik gok dat de bank puur en alleen naar de 1e regel gekeken heeft, terwijl het format verder juist is.

Wij maken ook SEPA bestanden aan, maar gebruiken wel het schema wat de duitse bank veronderstelt. wij hebben inmiddels ook een klant die kostentechnisch via een duitse bank regelt, en dit gaat goed.

Document xmlns:xsi="www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns="urn:iso:std:iso:20022:tech:xsd:pain.008.001.02">

Maakt king gebruik van een ander schema? dan moeten ze hun software aanpassen en zorgen dat bovenstaand schema opgenomen wordt in het bestand, en ik kan me niet voorstellen dat het dan nog verkeerd gaat.

Incasso's 12 dec 2013 13:02 #3

Er is een eerdere discussie over het formaat van de Duitse Volksbank op dit forum geweest: www.sepa.nl/forum/5-incasso/701-duiste-v...limitstart=0&start=6

Misschien heb je iets aan de informatie in bovengenoemde discussie.
Time to create page: 0.187 seconds