Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Bijzondere "regels" bij ING

Bijzondere "regels" bij ING 17 dec 2013 09:13 #1

Ik maak de SEPA software voor de Nederlandse Officieren Vereniging.
Helaas bankieren ze bij ING.
Dat levert nogal eens problemen op.
Daar waar namespaces wel of niet gewenst c.q. noodzakelijk zijn om precies te zijn.

Zo werd bijvoorbeeld bij een test duidelijk dat <NbOfTxs> een warning genereerde en dat dit veld door ING genegeerd zou worden.
OK. <NbOfTxs> eruit gesleuteld en een nieuwe test.
Deze test leverde op een ERROR vermeldend dat <NbOfTxs> "verwacht" werd.
Nou, <NbOfTxs> er maar weer in gehangen.

Bij de laatste test werd er een ERROR aangegeven bij het veld <AmdmntInd> dat de waarde 'FALSE' geen toegestane boolean waarde zou zijn....

Nu begrijp ik steeds meer van de variƫrende criteria van ING en bedoelen ze feitelijk te zeggen dat 'FALSE' iets anders is dan 'False' of 'false'.

Ik moet wel stellen dat ik helemaal simpel word van de wijze waarop deze "zwabberregels" worden gehanteerd.

Is er iemand op dit forum aanwezig die GEEN problemen heeft met de manier waarop ING het e.e.a. aanpakt?
Attachments:
The administrator has disabled public write access.

Bijzondere "regels" bij ING 17 dec 2013 10:54 #2

Ook bij de Rabobank moet je "false" en "true" in kleine letters opgeven, zowel bij de tag <NbOfTxs> als bij <BtchBookg>.

Waarschuwingen zou ik er gewoon in laten staan, alleen de echte fouten moet je aanpassen. De ene bank wil iets wel hebben en de andere bank negeert het.

Als je bijvoorbeeld de BIC code weglaat van de begunstigde moet je dit voor de Rabobank ook weer anders opnemen in de SEPA file, dan de andere banken (bij de Rabobank mag je "NOTPROVIDED" niet gebruiken).

Bijzondere "regels" bij ING 17 dec 2013 21:31 #3

Mijn gebruikers hebben geen problemen met de ING gehad tot nu toe anders had ik het allang geweten.
Afwijzingen incasso daargelaten want dat is een verhaal apart.
Er zitten ook geen waarschuwingen in mijn bestanden want daar hou ik niet van.
Je moet wel exact de beschrijving van de ING volgen en ook het juiste testkanaal kiezen.

home.kpn.nl/jgerrits1961

Johan

Bijzondere "regels" bij ING 17 dec 2013 23:46 #4

Fijn dat er geen waarschuwingen zitten in je bestanden.
De reden daarvoor zal niet zijn dat je daar "niet van houdt", immers, ik hou daar ook bepaald niet van, maar telkens lijken er spontaan nieuwe warnings boven water te komen.
Ook is de beschrijving van de ING mij totaal onbekend, ik zou niet weten waar ik DIE moet zoeken.
In ieder geval NIET op de site van de ING, want daar staat alleen een beschrijving van BVN en een zeer bescheiden opsomming van ING van wat hun afwijkingen t.o.v. de BVN versie zouden zijn.
Echter deze bescheiden opsomming dekt absoluut de lading niet.

Wat betreft het juiste testkanaal kiezen: dat is ook een mooie statement.
Ja, je kunt kiezen wat voor bestand je test. Vervolgens een drietal mogelijkheden waarbinnen er ook weer mogelijkheden zijn. Duidelijke info is afwezig. Dus wordt het een soort lotto.

Maar misschien Johan kan je licht in deze duisternis laten schijnen....
Last Edit: 17 dec 2013 23:56 by R. Brioul Nederlandse Officieren Vereniging.

Bijzondere "regels" bij ING 18 dec 2013 00:26 #5

The Netherlands XML SEPA Pain008 Direct Debit NVB RB4.0 IBP (deze gebruik ik meestal)

www.ing.nl/zakelijk/betalen/sepa-europee...en/bestandsformaten/

www.ing.nl/Images/2020847_PCM266_0713_Bv...df?id=20131218122012

Er zijn ook wel voorbeeldbestanden te vinden, daar heb ik het meeste aan gehad.

Je zult het hier toch mee moeten doen zo'n beetje,
Het algemeen formaat aanhouden en de afwijkingen meenemen
The following user(s) said Thank You: R. Brioul Nederlandse Officieren Vereniging

Bijzondere "regels" bij ING 18 dec 2013 14:14 #6

Time to create page: 0.417 seconds