Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: SEPA SDD

SEPA SDD 08 jan 2014 09:03 #1

Op 1 feb moeten we klaar zijn. Wat ik me afvraag welke datum geldt. De incasso file die we maken eind januari met incasso datum 01 feb 2014. Moet die SDD zijn of mag die nog DD zijn. Dus is de incasso datum bepalend voor het formaat of de datum dat de incasso file wordt aangeboden aan de bank.
The administrator has disabled public write access.

SEPA SDD 08 jan 2014 15:20 #2

Ik zou geen risico nemen: "SEPA" gaat in op 01 feb 2014. De incasso-datum is bepalen, niet de dag van insturen van het incassobestand.
The following user(s) said Thank You: PACCAR Financial

SEPA SDD 09 jan 2014 10:12 #3

Ik zou er gewoon voor zorgen dat je gisteren al SEPA aanlevert!
01-02-2014 vervallen de oude opties... de nieuwe zijn reeds bruikbaar!
Succes.

SEPA SDD 09 jan 2014 14:49 #4

SEPA SDD 09 jan 2014 15:21 #5

Ik hou van nuanceren: het betreft een voorstel tot verlengen van de migratie-periode die nog formeel vastgesteld moet worden, met als kanttekening: "The proposal does not change the formal deadline for migration of 1 February 2014."
(europa.eu/rapid/press-release_IP-14-6_en.htm?locale=en).

Voor mij nog niet duidelijk of het gaat om het langer volledig geldig zijn van de bestaande betaalwijzen, of dat alleen de technische formaten (BBAN, CLIOP) gebruikt kunnen blijven worden terwijl bijkomende juridische en consumentenbeschermingsmaatregelen (zoals prenotificatie, gewijzigde indien- en stornoperioden) wel ingaan. Dat is een wereld van verschil.
The following user(s) said Thank You: W.Kion, Alfa Automatisering

SEPA SDD 09 jan 2014 16:06 #6

Het voorstel van de EU commissie geeft het volgende aan:
"the Commission proposes to amend Regulation (EU) No 260/2012 by introducing
a grandfathering clause allowing banks and other payment service providers to continue also
after 1 February 2014, for a limited period of time of 6 months, the processing of noncompliant
payments through their legacy payments schemes alongside SCT and SDD"

Concreet betekent dit dat de huidige binnenlandse betaalverwerking in de euro-landen voor nog 6 maanden in stand mag blijven.
Time to create page: 0.299 seconds