Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Dezelfde test, ander resultaat?

Dezelfde test, ander resultaat? 20 jan 2014 13:13 #1

Ik heb in december een aantal pennytests gedaan met ING en Rabobank. De resultaten waren conform mijn verwachting. Nu heb ik dat stuk functionaliteit verplaatst van test naar acceptatie. Ik heb mijn tests opnieuw uitgevoerd. Bij Rabobank krijg ik een andere resultaatcode (MS02 ipv MD06 op een storno na incasso). Bij ING wordt mijn incassodatum (vandaag) niet meer geaccepteerd. Zijn de banken nog zaken aan het aanscherpen of aanpassen? Moet ik dit beschouwen als een incident of valt dit vaker te verwachten?
The administrator has disabled public write access.

Dezelfde test, ander resultaat? 07 feb 2014 15:27 #2

Ik zou MS02 verwachten als de SDD transactie voor de incassodatum is geweigerd en MD06 als de SDD transactie na de incassodatum wordt gestorneerd. Is het tijdstip van storno voor beide situaties hetzelfde geweest? Als de tweede keer de storno nog voor de incassodatum is ingediend, zou MS02 inderdaad de juiste resultaatcode zijn

Dezelfde test, ander resultaat? 08 feb 2014 08:07 #3

Ik heb na deze post nog wat meer getest met dit scenario. In alle gevallen kreeg ik het verwachte antwoord, behalve in dit ene geval. Terugkijkend is mijn voorzichtige conclusie dat het een timing issue is geweest. De incasso werd zichtbaar bij ING en werd door mij direct gestorneerd. Ik vermoed dat Rabobank iets achter liep in de verwerking en daarom de storno zag als een storno vóór incasso. Zou dat kunnen? Hebben de banken hun eigen verwerkingstijden, waardoor je soms net uit sync kunt zijn? Of is dit zoeken naar een verklaring voor een eenmalig incident?

Dezelfde test, ander resultaat? 18 feb 2014 13:36 #4

Nee, banken kunnen hierin niet hun eigen verwerkingstijden hanteren. De interbancaire settlement via de CSM (Equens of EBA) is hierbij leidend. Als deze al heeft plaatsgevonden dan kan er geen sprake meer zijn van storno voor incasso (weigering).
Time to create page: 0.390 seconds