Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: Aanleveren Camt.053 bestand

Aanleveren Camt.053 bestand 13 feb 2014 16:40 #1

Op het forum las ik dat AbnAmro reeds een CAMT.053 bestand aanlevert.
We hebben onze klanten bij de omzettingen naar SEPA gevraagd of hun bank dit ook kon, maar ze kregen steeds een negatief antwoord hierop.

We zijn ondertussen al wel enkele maanden verder.
Weet er iemand of alle banken momenteel al een CAMT.053 bestand aan kunnen leveren?
Of werd dit ook maar weer verder verschoven in de toekomst.
The administrator has disabled public write access.

Aanleveren Camt.053 bestand 18 feb 2014 13:45 #2

Veel banken kunnen een Camt.053 bestand inmiddels leveren. De Camt.053 specificaties van de verschillende banken zijn te vinden op de Betaalvereniging site: www.betaalvereniging.nl/europees-betalen...ecifieke-informatie/

Aanleveren Camt.053 bestand 18 feb 2014 14:14 #3

let op, er zijn wel verschillen tussen de telebankierversies per bank.

mijn ing zakelijk bv. levert geen camt aan. (en helpdesk zegt tegen onze klant... en u bent te klein voor inside business payements...) in inside business paymements zitten wel alle functies.

en om het makkelijk te maken levert mijn ing zakelijk ook geen Mt-940 structured aan maar alleen unstructured met iban nummer....

Aanleveren Camt.053 bestand 19 feb 2014 09:48 #4

Klanten kunnen bij de ABN Amro inderdaad CAMT.053 bestaand ontvangen. Standaard als men werkt met Access Online is de CAMT.053 een beperkte versie waarin niet alle rubrieken worden gevuld. (de MT940 betalingsspecificaties worden ongewijzigd in de XML tag AddtlNtryInf zijn geplaatst)

Als men de volledige CAMT.053 wil ontvangen dan moet dit aangevraagd worden. Ik heb hierover in december contact gehad met de ABN Amro voor een klant van ons. Hieronder hun reactie:

Geachte heer Besseling,

Onze gezamenlijk klant dient contact op te nemen met zijn/haar contact persoon bij de ABN AMRO. De contactpersoon zal dan vervolgens een verzoek indienen bij onze SEPA Servicedesk voor bron omzetting van MT940 naar CAMT.053.

Ik vertrouw erop u bij deze voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

ABN AMRO Bank
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Last Edit: 19 feb 2014 09:49 by Emile Besseling (UNIT4BS).

Aanleveren Camt.053 bestand 19 feb 2014 09:54 #5

Dit kan toch geen klant meer volgen....

CAMT is nieuw formaat, daar ga je dan toch geen oude MT-940 info in aanleveren, maar hou je je aan het rulebook.

Aanleveren Camt.053 bestand 01 dec 2014 16:36 #6

Het CAMT.053 formaat bevat volgens de specificaties binnen een statement een element <TxsSummry>. Dit element bevat samenvattingsinformatie met totalen binnen het afschrift. Het element is optioneel.
Weet iemand of de grote banken als ING, ABN AMRO, Rabo dit in de praktijk altijd vullen?
  • Page:
  • 1
  • 2
Time to create page: 0.343 seconds