Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Odrachten met verkeerd sequence type

Odrachten met verkeerd sequence type 10 apr 2014 10:44 #1

Kan iemand vertellen wat de bank doet met een SDD-opdrachtbestand in de volgende situaties:

1. Het bestand bevat een "FRST" post, die eigenlijk een "RCUR" had moeten zijn omdat er op basis van het machtigingskenmerk van de aangeboden post al eerder is geïncasseerd. Ik vermoed dat de bank deze post wel zal accepteren (wel met een verwerkingstijd van 5 of 6 dagen i.p.v. 2) maar ik weet het niet zeker.

2. Het bestand bevat een "RCUR" post die eigenlijk een "FRST" had moeten zijn. Er is nog niet geïncasseerd op basis van het machtigingskenmerk van de aangeboden post. Wordt dan het hele opdrachtbestand afgekeurd?
The administrator has disabled public write access.

Odrachten met verkeerd sequence type 11 apr 2014 16:50 #2

Nederlandse banken zullen in de eerste situatie de transacties gewoon verwerken. Dit is interbancair binnen Nederland afgesproken. De tweede situatie zal tot afkeur leiden. De hele batch zal alleen worden afgekeurd als elke individuele transactie in de batch als FRST had moeten worden aangeboden i.p.v. als RCUR. Als alleen een enkele transactie in de batch als FRST had moeten worden aangeboden, worden alleen deze transacties afgekeurd en niet de hele batch.
The administrator has disabled public write access.
The following user(s) said Thank You: AllSolutions B.V.
Time to create page: 0.207 seconds