Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Verwinfo-C impact.

Verwinfo-C impact. 30 nov 2012 11:58 #1

Met gebruik van de IBAN acceptgiro per 1-7-2013 vraag ik me af wat er met de Verwinfo-C gaat gebeuren. Loopt dat door tot 1-2-14? Moet een bedrijf rekening houden met verschillende rapportagestromen indien zij huidige en IBAN acceptgiro gaan gebruiken? Als een bedrijf al eerder overgaat op CAMT gebruik, mist hij dan info van huidige incasso betalingen?
The administrator has disabled public write access.

Re: Verwinfo-C impact. 30 nov 2012 12:30 #2

VerwInfo C zal alleen voor de huidige Acceptgiro nog beschikbaar zijn en wel tot uiterlijk 1-2-2014. De IBAN Acceptgiro zal als SEPA CT transactie interbancair worden verwerkt. Hier wordt geen VerwInfo C rapportage meer voor verstuurd. De reconciliatie zal in dat geval volledig via de bijboeking op de rekening moeten plaatsvinden. Dit kan via de huidige dagafschrift formaten (MT940, GMU) of via het nieuwe Camt.053 formaat. Een aparte transactie rapportage (Camt.054) wordt nog niet door de banken geboden.

Bij gelijktijdig gebruik van zowel de huidige Acceptgiro als de nieuwe IBAN Acceptgiro zullen dus verschillende informatiestromen gebruikt moeten worden voor de reconciliatie als nu de VerwInfo C rapportage wordt afgenomen.

Als een bedrijf eerder op Camt rapportage overgaat, zal een bedrijf nog steeds de VerwInfo A rapportage nodig hebben voor de huidige binnenlandse NL incasso's. De afgekeurde incasso transacties worden namelijk niet teruggeboekt op de rekening en zullen dus niet in de Camt rapportage worden verantwoord (anders dan bij SEPA DD, waar de afgekeurde SDD transacties wel worden teruggeboekt). De storneringen worden wel geboekt en zullen dus ook in de Camt rapportage worden verantwoord met referentie naar het meegegeven betalingskenmerk. De VerwInfo B rapportage zou dan niet nodig hoeven te zijn.
Last Edit: 30 nov 2012 13:35 by Pieter van Andel - Enigma Consulting.
The administrator has disabled public write access.
The following user(s) said Thank You: Renee
Time to create page: 0.213 seconds