Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Rabobank SCT bestand

Rabobank SCT bestand 12 dec 2012 07:54 #1

Op diverse sites lees ik onderstaande info. Betekent dit dat Rabobank een gegroepeerd SCT bestand niet aankan/in kan lezen? wij hebben namelijk getetst bij ING en ABNAMRO omdat je bij de Rabobank een abonnement moet afsluiten om bestanden te testen.

•Groepeer transacties: Bij het verwerken van de betaling wordt een export bestand aangemaakt dat u kunt importeren in uw bankpakket. Een bankexport bestand in SEPA formaat wordt aangemaakt als een XML bestand. Het XML bestand is opgebouwd uit verschillende blokken. Met de optie 'Groepeer transacties' kunt u aangeven hoe dit XML bestand is opgebouwd. Hierbij zijn de volgende opties mogelijk

oEnkel: Ieder Betalings informatieblok (XML groep <PmtInf>) heeft één transactie informatieblok (XML groep <CdtTrfTxInf>). Er wordt één XML bestand aangemaakt met meerdere Betalings informatieblokken.
oGegroepeerd: Ieder Betalings informatieblok kan meerdere transactie informatieblokken bevatten. Voor ieder Betalings informatieblok wordt één XML bestand aangemaakt.
oCombinatie: Ieder Betalings informatieblok kan meerdere transactie informatieblokken bevatten. Er wordt één XML bestand aangemaakt met meerdere Betalings informatieblokken.

Voor Nederland betreft dit voor de ABN AMRO Bank en de ING Bank standaard 'Gegroepeerd'. Voor de Rabobank is dit standaard 'Enkel'. [/i]
The administrator has disabled public write access.

Re: Rabobank SCT bestand 12 dec 2012 09:08 #2

• Garmt Elings's Avatar
  • Garmt Elings
Voor zover ik weet kan je (voor de SEPA credit transfer) bij de Rabobank in ieder geval elk van onderstaande combinaties aanleveren, dus:
1. Per <PmtInf> blok 1 transactie.
2. Per <PmtInf> blok meerdere transacties.
3. Een combinatie van bovenstaande.

Let wel op dat banken limieten hanteren mbt het aantal transacties in een bestand. 100.000 is de grens die je nu vaak ziet.
The administrator has disabled public write access.
Time to create page: 0.369 seconds