Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: IBAN-Acceptgiro alleen mét notadeel?

IBAN-Acceptgiro alleen mét notadeel? 11 juli 2013 10:53 #1

Momenteel heeft onze software functionaliteit om voorbedrukte euro-acceptgiro vellen te beprinten met factuur- en debiteurgegevens.

We kennen daarbij 2 layout-varianten:
1) een vel met bovenaan notadeel en daaronder de acceptgirostrook
2) een vel met 3 acceptgirostroken onder elkaar, dus zonder notadeel

Nu de kogel door de kerk is dat er tot 2019 toch ook weer een IBAN-variant van de acceptgiro gebruikt kan worden, willen we die dan toch ook maar gaan ondersteunen in onze software.

We hebben op www.acceptgiro.nl/wp-uploads/Cu_RR_Ac_Bijlage_G.A_Formspecs.pdf uitleg gevonden over de specificaties van de nieuwe IBAN-acceptgiro.

Maar daarin wordt alleen gesproken over de layout mét een notadeel. De variant met de 3 acceptgirostroken onder elkaar wordt niet besproken.

Vervalt de variant zonder notadeel bij gebruik van IBAN-Acceptgiro?
The administrator has disabled public write access.

Re: IBAN-Acceptgiro alleen mét notadeel? 12 juli 2013 14:04 #2

Op blz 28 van het document waarnaar jij verwijst, zie ik een afbeelding van een acceptgiro met aan de bovenzijde een strook. Is dit waar jij op doelt? Het notadeel is sowieso niet verplicht bij de IBAN Acceptgiro.

Re: IBAN-Acceptgiro alleen mét notadeel? 12 juli 2013 14:42 #3

Nee, het gaat me om hoe de voorbedrukte IBAN-acceptgiro's aan onze klanten aangeleverd zullen worden.

Bij de huidige acceptgiro ondersteunen wij de variant van een A4 met notadeel boven acceptgirostrook en de variant van 3 acceptgirostroken onder elkaar aan elkaar vast (met perforatierand) als 1 vel, dus zonder notadeel.

Ik vraag me af of die variant van 3 acceptgirostroken als 1 vel ook bij IBAN-acceptgiro door de banken/drukkerijen geleverd zal worden.
Time to create page: 0.263 seconds