Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Functionaliteit e-Mandate

Functionaliteit e-Mandate 04 jan 2012 10:27 #1

Ik heb een aantal vragen over de e-Mandate:
1. Is er al meer bekend over de invoeringsdatum van de e-Mandate?
2. Is er al meer bekend over de specificaties van de e-Mandate?
3. Gaat de Crediteur bank nog wat doen met de e-Mandate anders dan accrediteren?
4. Gaat de Debiteur bank nog wat doen met de e-Mandate anders dan accrediteren?
Mijn verwachting bij punt 4 is dat de Debiteur bank de informatie zelf ook gaat gebruiken om bij ontvangst van incasso-opdrachten controles uit te voeren en bij het ontbreken van een e-Mandate de incasso-opdracht te storneren in het kader van de MOI.
The administrator has disabled public write access.

Re: Functionaliteit e-Mandate 09 jan 2013 09:33 #2

• Jan's Avatar
  • Jan
Zie onderstaande link voor de invoering van de e-mandates.

www.overopiban.nl/e-mandate-invoering-medio-2015/

Functionaliteit e-Mandate 05 mei 2015 17:48 #3

Nieuwere informatie staat op www.currence.nl/producten/incassomachtigen/
Benjamin de Jong
www.doorbetalers.nl

Functionaliteit e-Mandate 08 mei 2015 10:30 #4

Heb wat zitten speuren en zoals ik het lees heeft het nog aardig wat voeten in de aarde. Vanaf rulebook 8.0 (actief vanaf November 2015) zie ik dat veld AT-17 type of mandate gevuld moet worden. Dit betekent dus aanpassen van je SDD bestanden en mandaatadministratie om type vast te leggen. In onze systemen ook een aparte incassocode denk ik.

Hoe verwerk je een rekeningnummer wijziging wanneer dit via Emandate gaat... (voor zover ik weet moet er dan een nieuwe emandate getekend worden) En een klant kan ook direct wijzigen via de bank. op welke wijze krijg je deze wijzigingen dan binnen want klant kop op enig moment rekeningnummer aanpassen. Kunnen paraplu mandaten nog via Emandate?

ik lees ook wanneer je Emandate aanbiedt, je de klanten ook de mogelijkheid moet bieden om via je website het rekeningnummer aan te kunnen laten passen.

enz.
Time to create page: 0.193 seconds