Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: meerdere mandaten per relatie

meerdere mandaten per relatie 28 sept 2012 07:21 #1

Beste,

Wij zijn een softwarebedrijf welke crm software maakt voor bijvoorbeeld sportbonden. Deze bedrijven werken veelal met meerdere lidmaatschappen/abonnemnten/diensten etc. Neem ik het goed aan dat iedere afgenomen dienst/lidmaatschap/abonnement zijn eigen mandaat heeft. Dit betekend dus eigenlijk dat de verplichte machtigingsgegevens voor incasso dus per afgenomen dienst geregistreerd dient te worden.
The administrator has disabled public write access.

Re: meerdere mandaten per relatie 28 sept 2012 07:53 #2

Je kunt een machtiging per afgenomen dienst hebben, maar het is ook toegestaan om een machtiging voor meerdere diensten (bijv. meerdere lidmaatschappen) te gebruiken. In de vermelding van de reden van betaling op de machtiging kan dit worden aangegeven. Voorwaarde is wel dat de begunstigde (=incassant) voor alle afgenomen diensten wel steeds dezelfde is.

Re: meerdere mandaten per relatie 28 sept 2012 07:59 #3

Beste Pieter,

vaak worden deze diensten niet tegelijkertijd afgenomen, dan geldt dit dus niet.
Of kan je dan de huidige machtiging aanpassen?

Hartelijke groet,

Bob

Re: meerdere mandaten per relatie 28 sept 2012 08:13 #4

De reden voor betaling kan algemeen zijn en hoeft niet naar elk individuele lidmaatschap te verwijzen. Bijvoorbeeld voor alle afgesloten lidmaatschappen, eventueel met een verwijzing naar toekomstig af te sluiten lidmaatschappen.
Je kunt dan bij het afsluiten van een nieuw lidmaatschap aangeven dat de eerder afgegeven machtiging weer zal worden gebruikt.
Maar je kunt natuurlijk ook per afgesloten lidmaatschap steeds om een nieuwe machtiging vragen. In dat geval zal er wel steeds een nieuw machtigingskenmerk moeten worden uitgegeven.
The following user(s) said Thank You: Bob Berkhout Renflex Software

Re: meerdere mandaten per relatie 28 sept 2012 08:21 #5

Pieter,

bedankt voor je antwoord.
Mag ik vragen, voor mijn beeldvorming, wat jou achtergrond is?
Dit om de antwoorden een waarde toe te kennen!

Hartelijke groet,

Bob

Re: meerdere mandaten per relatie 28 sept 2012 09:00 #6

Ik ben een business consultant bij Enigma Consulting (eigenaar van deze site) en adviseer veel bedrijven bij hun SEPA-implementaties. Daarnaast ben ik in het verleden ook betrokken bij de SEPA-programma's van diverse banken en Equens.
The following user(s) said Thank You: Bob Berkhout Renflex Software
Time to create page: 0.206 seconds