Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Mandaatnummers wijzigen

Mandaatnummers wijzigen 23 okt 2013 21:56 #1

Ik ga IBANC gebruiken. Tot nu toe incasseerde ik de contributie via relatiegroepen voor de diverse lidmaatschappen. Dit bestand heb ik overgezet naar IBANC. De ING heeft voor alle bestaande relaties mandaat kenmerken toegekend. Deze bestaan uit 35 cijfers. Voor de nieuwe leden kan ik het lidmaatschap-nummer gebruiken. dat is aanzienlijk korter.
Is het verstandig die lange nummers te wijzigen in het lidmaatschap-nummer en mag dat. De helpdesk zegt van wel, maar ik vind het griezelig om te doen. Ik kan die oude reeks van 35 cijfers niet meer terugzetten. Wat is wijsheid?
The administrator has disabled public write access.

Krwiozerczy innostrancow karci hazardu 23 okt 2013 23:59 #2

• tumbTwewent's Avatar
  • tumbTwewent

Mandaatnummers wijzigen 24 okt 2013 13:35 #3

het mandaatid bepaal je zelf en stuur je mee in het SEPA bestand. niet vergeten eerste keer alles als FRST aan te leveren en alle verplichte velden te vullen. Ik weet niet welke kenmerk ING heeft toegekend, het is voor het eest dat ik hoor dat ING deze toekent.

Mandaatnummers wijzigen 25 okt 2013 08:54 #4

Zolang het toegekende machtigingskenmerk nog niet naar de leden is gecommuniceerd, kun je deze zonder risico wijzigen. Een korter machtigingskenmerk is zeker aan te raden, omdat deze ook op het afschrift van de leden zal worden vermeld na elke incasso.
Time to create page: 0.335 seconds