Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: b2g machtiging vorm vrij?

b2g machtiging vorm vrij? 09 dec 2013 19:43 #1

Hi,

Op het internet zwerft dit b2b machtigingsformulier www.betaalvereniging.nl/wp-uploads/2013/...pese-incasso-B2B.pdf het lijkt erop dat enkel en alleen dit formulier toegestaan is om te registreren bij de Banken.

echter Afas heeft een eigen formulier ontwikkeld. Nu voeren wij discussie of dit wel of niet toegestaan is.

Is het toegestaan een eigen layout te gebruiken rekening houdende met alle verplichte velden of dient er toch van het formulier via de link gebruik te worden gemaakt.

Dank.
The administrator has disabled public write access.

b2g machtiging vorm vrij? 10 dec 2013 11:25 #2

Als je de diverse voetnoten bekijkt zie je extra info .

De vraag is of de banken het "Afas" formulier accepteren. De ervaring zal het leren...

voetnoot:
1 Voor Rabobank en Citibank kan dit formulier niet gebruikt worden. Klanten van deze banken kunnen de zakelijke Europese incasso alleen zelf registreren via internetbankieren.
ING klanten dienen bij voorkeur de machtiging zelf te registreren via ing.nl/b2bmachtiging

b2g machtiging vorm vrij? 10 dec 2013 23:26 #3

Ja, dat las ik ook onderaan de pagina. dit gaf voor mij aan dat dit geen verplichte vorm is.
De Belastingdienst heeft overigens ook een eigen formulier opgemaakt. Of dat voor B2B is weet ik niet.

we gaan het maar proberen.

b2g machtiging vorm vrij? 12 dec 2013 12:56 #4

Het formulier van de Betaalvereniging is geen B2B machtigingsformulier, maar een B2B machtiging registratieformulier. Dat is wezenlijk anders. Je moet nog steeds een B2B machtiging door de debiteur laten ondertekenen. Dit zal het eigen machtigingsformulier zijn naar eigen ontwerp. Daarnaast heeft de debiteur de plicht om de B2B machtiging bij zijn bank te laten registreren. Hiervoor is het formulier van de Betaalvereniging bedoeld. Banken willen namelijk niet de echte machtiging ontvangen, omdat deze steeds een andere lay-out heeft.
Overigens is de belangrijkste oorzaak voor uitval bij de B2B incasso dat de machtiging niet of onjuist is geregistreerd bij de debtor bank. Zie ook het volgende document van de Betaalvereniging hierover: www.betaalvereniging.nl/wp-uploads/2013/...e-incasso-storno.pdf
Time to create page: 0.205 seconds