Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: Wijziging op machtiging

Wijziging op machtiging 30 dec 2013 23:03 #1

Weet iemand het antwoord op onderstaande vraag?

Als er een wijziging komt op een lopende machtiging omdat de debiteur een ander rekeningnummer heeft, dan moet volgens de SEPA-regels bij de volgende incasso de AmendmentIndicator worden gevuld, plus de 'oude' gegevens (oude IBAN of aanduiding SMNDA, afhankelijk van of de CreditorAgent hetzelfde blijf of niet).
Moet de AmendmentInfo alleen bij de eerstvolgende incasso worden meegestuurd, of bij elke volgende incasso, dus tot in lengte van jaren?
The administrator has disabled public write access.

Wijziging op machtiging 31 dec 2013 13:49 #2

Alleen bij de eerstvolgende.

Let er wel op dat er verschillende regels gelden tussen een rekeningnummer wijziging binnen 1 bank (RCUR meegeven) of interbancair (FRST) meegeven.
The following user(s) said Thank You: Jan Dogger

Wijziging op machtiging 31 dec 2013 14:26 #3

Dank je Frank. De verschillende afhandeling m.b.t. al dan niet interbancait had ik al gezien.

Wijziging op machtiging 06 jan 2014 16:43 #4

Nog één aanvulling. Mocht de SDD incasso transactie met de amendment gegevens worden afgekeurd, dan moet de eerstvolgende SDD incasso transactie weer dezelfde amendment gegevens bevatten. Pas als deze is uitgevoerd (d.w.z. interbancair gesettled), hoeven de amendment gegevens niet meer te worden doorgegeven.

Wijziging op machtiging 06 nov 2014 10:44 #5

Ik heb wat aanvullende vragen omtrent wijzigingen op machtiging.

Stel:
Een incasso-opdracht is uitgestuurd naar de bank met bijbehorende machtiginggegevens M1.
De machtiging wordt gewijzigd, bv het bankrekeningnummer, resulterend in een gewijzigde machtiging M2. M2 wordt niet gebruikt voor een incasso-opdracht. De gegevens van M2 zijn dus nooit verstuurd naar de bank.
De machtiging wordt nogmaals gewijzigd, bv het bankrekeningnummer, resulterend in een gewijzigde machtiging M3.
De incasso-opdracht wordt afgekeurd en wordt opnieuw aangeboden aan de bank.

1. Welke machtiginggegevens moeten worden meegestuurd met de nieuw aangeboden incasso-opdracht? Ik neem aan de meest actuele, dus M3.
2. Welke oude machtiginggegevens moeten worden meegestuurd? Die van M2 of die van M1. Ik neem aan die van M1 omdat de gegevens van M2 nooit verstuurd zijn naar de bank.

Wijziging op machtiging 06 nov 2014 17:21 #6

Het gaat erom dat de banken de machtiging moeten "settlen". Als er tussendoor wat gewijzigd is dat nooit gebruikt is, dan moet (en mag) je dat niet opsturen naar een bank. Je moet dus de gegevens van de machtiging op het moment van laatste incasso gebruiken, in jouw voorbeeld M1.
  • Page:
  • 1
  • 2
Time to create page: 0.216 seconds