Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Zelfde mandaat-Id voor nieuwe incassant

Zelfde mandaat-Id voor nieuwe incassant 14 apr 2014 20:56 #1

Bij mijn vereniging gebeurt het een paar keer per jaar dat een jeugdlid volwassen wordt en van zijn ouders zelf moet gaan "betalen". Natuurlijk laat ik hem een nieuwe machtiging tekenen voor zijn eigen bankrekening.

Maar kan ik het lidnummer opnieuw gebruiken als mandaat-Id?
The administrator has disabled public write access.

Zelfde mandaat-Id voor nieuwe incassant 15 apr 2014 12:10 #2

het is een ander mandaat (inclusief waarschijnlijk een ander rekeningnummer), dus een ander mandaat-id is op zijn plaats.

Zelfde mandaat-Id voor nieuwe incassant 15 apr 2014 18:01 #3

Het "probleem" is dat ik zelf het lidnummer niet kan veranderen. Dit komt uit een groter centraal systeem. Dus is het het makkelijkst als ik hetzelfde nummer kan blijven gebruiken.

Het is zeker een ander bankrekeningnummer op een andere naam.

Zelfde mandaat-Id voor nieuwe incassant 15 apr 2014 20:02 #4

het mandate-ID is een "Unique Mandate Reference". Zodra je een nieuwe of andere overeenkomst hebt, heb je dus ook een nieuwe UMR nodig. Als je graag wilt dat het lidnummer er in voorkomt, dan kan dat, maar bij een nieuwe machtiging heb je volgens de regels een nieuwe UMR nodig. Plak er een streepje en een volgnummer aan vast, of de datum van de machtiging op de een of andere manier gecodeerd, en je bent klaar, toch?

Alle banken (zowel je eigen als die van de debiteurs) hebben een bepaalde plicht om machtigingen te controleren, als je hetzelfde UMR gebruikt, heb je grote kans dat ze incasso's gaan afwijzen.
Last Edit: 15 apr 2014 20:03 by Alex Hekstra.
Time to create page: 0.830 seconds