Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Meerdere FRST op zelfde Mandaat

Meerdere FRST op zelfde Mandaat 12 dec 2014 12:02 #1

Wanneer je tegelijk 2 FRST incasso's op zelfde mandaat instuurde, dan werd het incassobestand afgekeurd.

Inmiddels zijn er geluiden dat banken hier niet meer over vallen. Is dit zo? En zo ja, alle banken?

Optie 1:
Dus wanneer iemand tegelijk 2 producten koopt en 1 mandaat afgeeft, kun je die dan tegelijk incasseren in 1 bestand met status FRST (zonder afkeuring)?

Optie 2:
Wanneer je een incasso als RCUR hebt aangeleverd en vervolgens een andere of dezelfde incasso op zelfde mandaat aanlevert als FRST wordt deze dan afgekeurd?
The administrator has disabled public write access.

Meerdere FRST op zelfde Mandaat 16 dec 2014 14:49 #2

Frank,

Banken accepteren inderdaad in sommige gevallen meerdere FRST. Mijn observaties tot zover:

- ABN AMRO keurt dit altijd goed; zij doen geen controle op <SeqTp>
- Bij Rabobank heb ik het gezien zoals jij in Optie 1 beschrijft; twee incasso's op hetzelfde Mandate ID met dezelfde incasso datum. Op twee verschillende datums heb ik het nog niet gezien;
- Bij ING is men het meest strikt, daar heb ik het nog niet zijn gebeuren. In jouw Optie 2 is het met name bij deze bank belangrijk om de incasso datum van de FRST voor die van de RCUR te hebben liggen. Anders wordt alleen de FRST geaccepteerd en de RCUR afgekeurd omdat de FRST nog niet verwerkt is.

Groet,
Louis
The administrator has disabled public write access.
The following user(s) said Thank You: Frank Massar CCS B.V.
Time to create page: 0.337 seconds