Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Overdracht van IBANC - waar moet ik aan denken

Overdracht van IBANC - waar moet ik aan denken 06 juli 2015 20:40 #1

Hallo,

Ik heb onlangs IBANC overgenomen van een voorganger. Echter zijn alle gegevens niet goed overgekomen, overdracht ging erg rommelig. Er staan dus geen gegevens in mijn IBANC.

Ik heb ontdekt dat ik de gegevens (vanuit ledenadministratie) kan importeren middels Excel. Even voor de duidelijkheid, ik heb geen gegevens meer van mijn voorganger. Ook geen instructies gekregen.

Omdat ik graag wil dat mijn eerste incassobatch goed verloopt kan ik wel wat hulp gebruiken, waar moet ik op letten en waar moet ik rekening mee houden, daarnaast heb ik een aantal vragen.

Moet ik bij het aanleveren van de incasso invullen bij soort incasso: Eerste/First?
(mijn voorganger heeft vorig jaar al een incassobatch uitgevoerd)

Mandaat ID: Kan dit afwijkend zijn van wat mijn voorganger heeft ingevuld? Ik heb namelijk geen idee wat hij heeft ingevuld als mandaat ID.

Ondertekeningdatum Mandaat: Moet ik hier zoals de beschrijving 1 november 2009 invullen? Van alle oude leden heb ik geen idee wanneer deze datum is/was.

Moet ik nog met andere dingen rekening houden?

Hopelijk wil iemand mij helpen, middels de beschrijving van IBANC kom ik er niet uit en ik zou graag zien dat de aangeleverde incasso goed wordt uitgevoerd (zonder fouten).

Nog even een klein stukje achtergrond informatie: Het betreft een vereniging en een eenmalige jaarlijkse incasso van contributiegelden.

Vriendelijke groet,
Marian
The administrator has disabled public write access.

Overdracht van IBANC - waar moet ik aan denken 07 juli 2015 08:49 #2

Beste Marian. Over Ibanc kan ik je niet veel vertellen. Doorbetalers heeft een gratis tool waarme je zeer eenvoudig incasso bestanden mee kan genereren. De link van de website vind je hieronder.

Ik moet je er wel bij vertellen dat een overdracht niet zo hoort te gaan. Je kunt nu eigenlijk niet netjes zoals het hoort de incasso batch in elkaar zetten. Echter, technisch is er geen man over boord. Het gaat wel gewoon lukken.

Over je vragen:
- First en Mandaat ID: alleen als je het vorig jaar gebruikte mandaat ID nog weet/hebt moet je geen first gebruiken. In de import bij Doorbetalers vul je dan EerderGebruikt=1 in. Als je het mandaat ID niet meer hebt, kan je dat bij Doorbetalers leeg laten. Dan krijg je een nieuw ID en wordt ie automatisch als first gebruikt, de bank vind dat prima
- Ondertekendatum: ook hier kan je zelf een recente datum invullen. Technisch maakt dat niet uit.

Verder wijst de Doorbetalers tool vanzelf. Bij het importeren kan je een voorbeeldje downloaden wat erg eenvoudig is. Mocht je toch vragen hebben, vul dan het feedback veld aan de rechterkant in. Ik ben op vakantie in Italie dus reageer wat vertraagd ;)
Benjamin de Jong
www.doorbetalers.nl

Overdracht van IBANC - waar moet ik aan denken 13 juli 2015 21:06 #3

Beste Benjamin,

Bedankt voor je tips.
Ik ben het helemaal mee eens dat een overdracht niet zo hoort te gaan. Het is helaas zoals het is, dus daar kan ik niet veel aan veranderen.

Ik hoop dat de incasso goed gaat en anders wordt het een heleboel brieven versturen ben ik bang....:-)

Vriendelijke groet,
Marian

Overdracht van IBANC - waar moet ik aan denken 14 juli 2015 08:36 #4

Prima! Als ik nog wat kan doen dan hoor ik het graag! En het lijkt me leuk om te horen of het gelukt is :)
Benjamin de Jong
www.doorbetalers.nl
Last Edit: 14 juli 2015 08:41 by Doorbetalers.

Overdracht van IBANC - waar moet ik aan denken 03 aug 2015 09:13 #5

Of je kijkt even op mijn site.
Heb al de nodige klanten van IBANC/ING die zijn overgestapt.

Johan

home.kpn.nl/jgerrits1961/
Time to create page: 0.256 seconds