Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: reconciliatie

reconciliatie 02 okt 2012 09:47 #1

Wat is nu precies de sepa tegenhanger van de berichten VERWINFO en DAGMUT.H?
The administrator has disabled public write access.

Re: reconciliatie 02 okt 2012 10:20 #2

Voor VerwInfo verwijs ik naar de beschrijving op Sepa.nl:
- Credit transfer (VerwInfo A, C): www.sepa.nl/sepa/migratie?art=3
- Direct debit (VerwInfo A, B): www.sepa.nl/sepa/migratie?art=4

Het H-mutatiebestand is het huidige boekingenbestand voor de banken. Deze kan zowel terugmeldingen als doormeldingen bevatten. Equens kan voor de terugmelding voor SCT en SDD transacties het Pacs.002 bericht aanleveren (Positive settlement report met optioneel de details van de uitgevoerde transacties). De doormelding is in principe het Pacs.008 (SCT) en Pacs.003 (SDD) bestand
The following user(s) said Thank You: F. van Engelen (Ordina)

Re: reconciliatie 02 okt 2012 10:40 #3

Als de PAIN.002 en de CAMT.053 verwerkt worden is dit dan niet voldoende? Is het dus noodzakelijk om ook nog de PACS.002 en PACS.003 te verwerken?

Re: reconciliatie 02 okt 2012 12:05 #4

lijkt mij voldoende, maar tot camt.053 beschikbaar is, zal ook swift mt940 extended mijns inziens ingelezen moeten kunnen worden.

Re: reconciliatie 02 okt 2012 12:24 #5

Wanneer komt de CAMT.053 beschikbaar?

Re: reconciliatie 02 okt 2012 12:47 #6

van de rabosite:
xport
Bekijk in de toelichting welke formaten door de diverse telebankierenprogramma's ondersteund worden. De toekomstvaste exportformaten zijn CSV, MT-940 Structured, CAMT.052 en CAMT.053.

Rabobank gaat het SEPA-formaat CAMT ondersteunen wanneer er meer vraag uit de markt is, naar verwachting in 2013/2014. CAMT biedt voor SEPA de meest uitgebreide opties en is gebaseerd op de XML-standaard.

SEPA-informatie kan met de huidige bestandsformaten verwerkt worden maar niet alle SEPA-velden kunnen dan verantwoord worden. Wanneer een migratie naar CAMT voor verantwoording nog te vroeg is, biedt het MT 940 Structured of een op SEPA-informatie aangepast CSV-formaat de meest uitgebreide opties voor SEPA-betalingen binnen de SWIFT-standaarden. Deze formaten worden eind 2012 opgeleverd.

andere banken heb ik geen info van, maar je kunt mijns inziens de gok niet nemen. Ik heb wel begrepen dat banken ook nog normale swift mt940 aanleveren ook wanneer je over bent op SEPA. Maar reconcilieren o.b.v de :86 tag blijft een drama bij de verschillende banken, dus wij kunnen niet wachten op de ondersteuning van camt.053 waardoor je met end to end indicator je reconciliatie kan matchen.
The following user(s) said Thank You: F. van Engelen (Ordina)
  • Page:
  • 1
  • 2
Time to create page: 0.445 seconds