Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Mutaties op crediteur / debiteur informatie

Mutaties op crediteur / debiteur informatie 11 feb 2013 12:09 #1

Ik heb de volgende vragen over de mutaties op crediteur of debiteur informatie:
1. Moet een wijziging van crediteur info bij iedere transactie in de AmendmentInformationDetails worden opgenomen? Dit is in ons geval in alle gevallen hetzelfde...
2. Is er een regel te definiëren wanneer de mutatie van de crediteur info in een volgend bestand opnieuw moet worden aangeboden (bijv. als het hele bestand wordt afgekeurd)? Wanneer wel/niet?
3. En hoe werkt dat bij mutaties op debiteur informatie? Dit is transactiespecifiek. Wat als deze transactie wordt afgekeurd/gestorneerd? Werkt dat op dezelfde wijze als de FRST/RCUR status, zoals elders op het forum besproken?
The administrator has disabled public write access.

Re: Mutaties op crediteur / debiteur informatie 12 feb 2013 07:55 #2

Hierbij de antwoorden:
1. Ja, bij wijziging van de crediteur gegevens (Naam en/of ID) zal voor elke machtiging bij de eerstvolgende SDD transactie een amendment hiervan moeten worden doorgegeven
2. Het opnieuw aanleveren van dezelfde amendment details in de volgende SDD transactie is alleen nodig, indien de voorgaande SDD transactie met amendment details is afgekeurd (reject)
3. Als een SDD transactie met amendment van de debiteur rekening wordt afgekeurd, moet de eerstvolgende SDD transactie weer deze amendment bevatten. Dit geldt alleen voor afkeuringen en niet voor storneringen. Bij storneringen is de SDD transactie namelijk uitgevoerd en is de debtor bank reeds geïnformeerd over de betreffende amendement

Re: Mutaties op crediteur / debiteur informatie 12 feb 2013 08:48 #3

Dank voor de reactie!

Uit het antwoord maak ik op dat:
- wijzigingen in de incassant gegevens (crediteur) dus voor iedere machtiging moeten doorgegeven
- deze wijziging dus ook bij iedere machtiging moet worden verwerkt door de debtor bank
- als één transactie in de hele batch wordt afgekeurd, de crediteur-wijziging voor die transactie later opnieuw moet worden aangeboden, ondanks dat alle andere transacties succesvol waren.

Kun je bevestigen dat ik dit goed heb geïnterpreteerd?

Re: Mutaties op crediteur / debiteur informatie 12 feb 2013 09:26 #4

De wijzigingen moeten inderdaad per machtiging worden doorgegeven en elke SDD transactie met een amendment moet ook succesvol zijn verwerkt. Met 'verwerkt' wordt bedoeld, dat deze interbancair moet zijn gesettled op de incassodatum. Afgekeurd is dus niet verwerkt. Maar als er later een stornering wordt ontvangen, is de oorspronkelijk SDD transactie wel verwerkt geweest.
The following user(s) said Thank You: CRM Partners
Time to create page: 0.308 seconds