Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: SEPA incasso SAP via ING

SEPA incasso SAP via ING 18 feb 2013 11:59 #1

Beste mensen,
Ik ben op zoek naar een SAP gebruiker die SEPA incasso's via ING in gebruik heeft. ik krijg bij het inlezen van mijn bestand in de ING test tool een foutmelding:
PAYMENT: Fail

Payment Error 1
Currency must not be used, the account must be in EUR.<Document>
<CstmrDrctDbtInitn>
<PmtInf>
<CdtrAcct>
<Ccy>EUR</Ccy>

Ik zou graag even overleggen of andere organisaties hier ook tegen aan zijn gelopene en hoe dit is opgelost.
The administrator has disabled public write access.

Re: SEPA incasso SAP via ING 19 feb 2013 18:01 #2

ING hanteert een dialect.

Kopie gemaakt van Standaard SAP DME formaat waarin node Ccy is verwijderd. De node staat hier: CstmrDrctDbtInitn -> PmtInf -> CdtrAcct -> Ccy

Nu werkt het.

Re: SEPA incasso SAP via ING 13 mrt 2013 11:21 #3

Is het niet vreemd dat de ING hier afwijkt van de EPC en NVB Implementation Guidelines ?

In de EPC guidelines staat dit veld vermeld als zijnde te gebruiken bij SEPA (geel gekleurd). Weliswaar staat dit veld als optioneel vermeld, maar dat zou geen belemmering mogen zijn om het bestand te weigeren.

Tijdens het SEPA test evenet op 25 september in Den Haag werd door de ING aangegeven dat optionele velden genegeerd zouden worden en geen belemmering mogen zijn om een bestand te verwerken dat voldoet aan de NVB Implementation Guidelines. Nu blijkt helaas het tegendeel, wat het weer lastig(er) maakt bij SEPA implementaties i.c.m. de ING.

Re: SEPA incasso SAP via ING 13 mrt 2013 20:46 #4

Is de vraag al rechtstreeks aan ING gesteld? Er kan namelijk een verschil zijn tussen de testtool en de productie omgeving. Fouten, die de testtool aangeeft, hoeven nog niet tot afkeur in productie te leiden. Een testtool kan namelijk zelf ook fouten bevatten.

Re: SEPA incasso SAP via ING 13 mrt 2013 20:55 #5

Ik heb de vraag idd ook aan ING zelf gesteld. Het antwoord was dat het veld zal worden genegeerd in de productie-omgeving. Ik zal morgen als ik weer achter achter mijn laptop zit het complete antwoord in deze groep zetten.

Groet,
Hugo

Re: SEPA incasso SAP via ING 14 mrt 2013 14:30 #6

Hier het antwoord van ING:

De regels op het gebruik van de currency van een rekening zijn inderdaad redelijk hetzelfde. Echter sluiten we het gebruik van de currency door middel van een appendix behorende bij de richtlijnen van de Betaalvereniging Nederland uit voor Direct Debit. Dit doen wij in deze tool ook bewust. Zal uw betaling afgekeurd worden door ING? Nee, dat zal niet gebeuren. We hebben alleen de keuze gemaakt om datgene wat wij niet ondersteunen in bepaalde gevallen ook af te keuren, omdat het zou kunnen leiden tot een onverwachte verwerking en/of rapportage terug.

U kunt dus het veld currency laten staan, maar wij zullen deze wel negeren.
The following user(s) said Thank You: Maurice van Bogget (UNIT4)
  • Page:
  • 1
  • 2
Time to create page: 0.212 seconds