Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: FRST en RCUR voor 1 debiteur in 1 incassoronde

FRST en RCUR voor 1 debiteur in 1 incassoronde 22 jan 2014 09:47 #19

De oplossing van Pieter, waarbij de individuele factuurbedragen als één gecumuleerd bedrag worden geïncasseerd, heeft bij ons geen enkel probleem opgeleverd. Ging om ruim 1000 klanten met meer dan 1 contract. Wel een brief aan deze klanten gestuurd, om ze hierover in te lichten.
The administrator has disabled public write access.

FRST en RCUR voor 1 debiteur in 1 incassoronde 22 jan 2014 09:52 #20

Deze oplossing zit standaard in ons pakket, een zogenaamde verzamelnota. Echter niet alle klanten willen dit en bepaalde beddragen moeten naar verschillende kostenplaatsen enz. geboekt worden. Het is dus niet zomaar mogelijk.

valt me op dat iedereen workarounds zit te verzinnen, en degenen die het echt kunnen oplossen de banken zijn, en die geven niet thuis.....

FRST en RCUR voor 1 debiteur in 1 incassoronde 27 jan 2014 19:40 #21

Ik heb het al ergens anders een keer aangekaart
Ik maak een FRST aan met het afgesproken kenmerk aan voor de reguliere contributie.
Als er startgeld of inschrijfgeld met de eerst ronde mee moet is alles het zelfde maar ik zet wel een -A achter het bekende kenmerk en dat is dat ook een FRST.
De leden en ik weten precies waar het over gaat
Zo kan je verder gaan met -B voor nog meer byzondere bedragen in de eerste batch
De -A en -B machtigingen vervallen vanzelf wel.
Komt er een storno of wanneer de incasso wordt herroepen kom ik nergens mee in de war
Heb het nu een aantal keren toegepast, werkt prima.

Johan

FRST en RCUR voor 1 debiteur in 1 incassoronde 28 jan 2014 07:42 #22

Dit kan inderdaad, maar is niet conform sepa regels. door -A en -B toe te voegen creeer je unieke machtigingskenmerken, waar je officieel een ondertekende machtiging voor in het bezit moet hebben.

dus dat het prima werkt dat geloof ik, maar zal geen stand houden wanneer iemand het oneens is met de afschrijving. Wanneer je geen ondertekende machtiging kan tonen in dit sort situaties dn kost je dit gemiddeld rond de 55 euro aan boete. ik heb ook klanten gehoord dat banken het incassocontract intrekken als dit dan vaker voorkomt.

Onze klanten accepteren dit niet, en het is nog steeds geen oplossing voor een pre of post settlement stornering, dat moet je echt uit de code afleiden die de bank meegeeft.

FRST en RCUR voor 1 debiteur in 1 incassoronde 28 jan 2014 17:29 #23

Frank

Als ik een machtigingsformulier heb met een handtekening er onder en op het formulier staat het kenmerk en dat dit kenmerk gevolgd kan worden door een letter i.v.m. verschillende (start)bedragen.
Ook in de pre-notificatie staat dat eigenlijk nog eens een keer vermeld.
Waarom zou een lid er dan niet mee eens zijn als men precies weet waar het over gaat?
Daar veranderd een A achter LIDNR123 niet veel aan lijkt me.
Ik heb dan toch een machtiging gekregen om het zo te doen?

We kunnen ook doorschieten met al die regeltjes keurig op te volgen.
In de praktijk werkt het soms even anders. In ieder geval voor mij.

Johan
Last Edit: 28 jan 2014 17:30 by Johan Gerrits.
Time to create page: 0.320 seconds