Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Ultimate Debtor

Ultimate Debtor 17 apr 2013 11:59 #1

Bij testen van onze incasso bestanden via de portal van de ING krijg ik de melding "Please be aware: Ultimate Debtor is mandatory when provided by the debtor in the mandate." Dit is mij niet duidelijk. In de XML zijn alleen een uniek mandaat ID en de date of signature opgegeven. Waarom moet ik de een 'Ultimate Debtor' meegeven? Deze is tenslotte hetzelfde als de debiteur.
The administrator has disabled public write access.

Re: Ultimate Debtor 17 apr 2013 22:14 #2

De ultimate debtor is niet hetzelfde als de debtor. Meestal is er geen sprake van een ultimate debtor. Dit is alleen van toepassing als iemand anders betaald namens de feitelijke afnemer van de dienst of product. Bijvoorbeeld de premiebetaler van een verzekering is iemand anders dan de verzekeringnemer. Je kunt dan de verzekeringnemer als ultimate debtor op de machtiging vermelden. In dat geval ben je verplicht om deze ook in de SDD transactie mee te geven. Als incassant bepaal je echter of je wel of niet een ultimate debtor op de machtiging opneemt. Dit is namelijk niet verplicht
The following user(s) said Thank You: Peter Kerkhof

Re: Ultimate Debtor 01 okt 2013 14:17 #3

Ik krijg deze ook. ik werk niet met afwijkende betalers. Dus waarom geeft hij de waarschuwing. Dus met andere woorden hoe voorkom ik hem ? Wat is de trigger voor de ING om hier een waarschuwing over te geven.

<DrctDbtTxInf>
<PmtId>
<EndToEndId>01122013,1110000000036103</EndToEndId>
</PmtId>
<InstdAmt Ccy="EUR">10.30</InstdAmt>
<DrctDbtTx>
<MndtRltdInf>
<MndtId>MN00000006</MndtId>
<DtOfSgntr>2013-01-01</DtOfSgntr>
</MndtRltdInf>
</DrctDbtTx>
<DbtrAgt>
<FinInstnId>
<BIC>RABONL2U</BIC>
</FinInstnId>
</DbtrAgt>
<Dbtr>
<Nm>A. Klant</Nm>
<PstlAdr>
<Ctry>NL</Ctry>
<AdrLine>Hoofdstraat 25</AdrLine>
<AdrLine>1111AA Ons Dorp</AdrLine>
</PstlAdr>
</Dbtr>
<DbtrAcct>
<Id>
<IBAN>*****IBANnummer klant</IBAN>
</Id>
</DbtrAcct>
<RmtInf>
<Ustrd>tekst over transactie</Ustrd>
</RmtInf>
</DrctDbtTxInf>
Time to create page: 0.377 seconds