Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Gemigreerde machtigingen niet als FRST?

Gemigreerde machtigingen niet als FRST? 18 juni 2013 10:33 #1

Een van onze klanten heeft net gebeld met ABN AMRO en kreeg het volgende te horen:

- Gemigreerde NL machtigingen hoeven niet als first aangeleverd te worden omdat we immers al als incassant van de rekening geïncasseerd hebben.
- Als ik vandaag iemand een SEPA machtiging laat invullen wordt deze beschouwd als migreerde NL machtiging. Oftewel: als ik in oktober straks m'n eerste SEPA batch aanlever dan kan dat bestand alleen met 01-11-2009 en recurrent bevatten. Daarna een nieuwe batch met eventuele first.

Wij hadden echter begrepen dat ook voor gemigreerde machtigingen de eerste SEPA Euro-incasso altijd als FRST ingediend moest worden.

Hebben wij het mis? Of doet ABN AMRO het gewoon op een eigen manier en dus afwijkend van de standaard?
The administrator has disabled public write access.

Re: Gemigreerde machtigingen niet als FRST? 18 juni 2013 10:38 #2

ABN Amro heeft foutieve informatie gecommuniceerd met uw klant. Gemigreerde machtigingen moeten als FRST worden aangeboden, omdat dit de eerste keer is dat deze voor de SEPA DD worden gebruikt. Daarnaast moeten eerder afgegeven SDD machtigingen (dus SEPA-compliant machtigingen) gewoon met de juiste datum ondertekening in de machtiging database worden opgenomen en niet met de standaard datum van 1 november 2009. Deze datum geldt alleen voor gemigreerde NL legacy machtigingen.
The administrator has disabled public write access.
Time to create page: 0.214 seconds