Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: Duiste Volksbank ( Online )

Duiste Volksbank ( Online ) 18 juni 2013 10:57 #1

Het lijkt er op dat de duitse Volksbank het nog meer arbeids intensief gaat maken, hier mag men slechts 1 opdracht per XML bestand aanleveren in het online bankieren.

reactie na aanlevering van meerdere incasso opdrachten (3 stuks):

in der SEPA-Datei ist für jeden Einzelposten ein Tag <PmtInf> vorhanden.

XML-Tag <PmtInf>

Satz von Angaben, z. B. Einreicherkonto, Fälligkeitsdatum, welcher für alle Einzeltransaktionen
gilt. Die Payment Instruction Information entspricht einem logischen Sammler innerhalb einer
physischen Datei.

In der Online-Filiale ist nur ein Tag <PmtInf> zulässig
Last Edit: 18 juni 2013 10:58 by W.Kion, Alfa Automatisering.
The administrator has disabled public write access.

Re: Duiste Volksbank ( Online ) 18 juni 2013 11:48 #2

Tjonge, dus als je 1000 facturen moet innen moet je in dat geval 1000 zelfstandige incassobestanden aanmaken en een-voor-een uploaden en aanbieden voor verwerking?
Ze verzinnen wat, daar bij al die banken...

Re: Duiste Volksbank ( Online ) 18 juni 2013 12:10 #3

Wordt hier niet aangegeven dat in het online kanaal slechts één batch mag worden aangeleverd (één Payment Information block, dus eenmaal tag <PmtInf>). Ik verwacht vervolgens dat deze batch wel meerdere incassotransacties zou mogen bevatten.
Of had je juist één batch met 3 transacties aangeleverd en werd deze vervolgens afgekeurd?

Re: Duiste Volksbank ( Online ) 18 juni 2013 12:12 #4

er was een batch met meerdere opdrachten, gelijk zoals wij de bestanden aan RABO/ING/ABN aanleveren/testen:

<PmtInf>
...
</PmtInf>
<PmtInf>
...
</PmtInf>
<PmtInf>
...
</PmtInf>

Re: Duiste Volksbank ( Online ) 18 juni 2013 12:25 #5

In jouw voorbeeld is er sprake van 3 batches met steeds één incasso-opdracht. Deze situatie lijkt de Duitse Volksbank niet te ondersteunen. Ik zou het nogmaals proberen met slechts één batch (éénmaal <PmtInf>), die 3 SDD transacties bevat (driemaal <DrctDbtTxInf>)
The following user(s) said Thank You: W.Kion, Alfa Automatisering

Re: Duiste Volksbank ( Online ) 18 juni 2013 12:30 #6

ik heb de vraag/opmerking ook nog in duistland uitstaan, dus ik wacht nog even met aanpassen voor het geval er meer info naar boven komt met afwijkend gedrag t.o.v. de nu bekende afwijkingen tussen de NL-se banken onderling.

Echter het begint er steeds meer op te lijken dat er een 'banken' tabel moet komen, in onze software, of eigenlijk publiekelijk, hoe welke bank deze mooie PAIN bestanden wenst aangeleverd te krijgen. Blijkbaar is uniformiteit nog ver te zoeken.

dank
  • Page:
  • 1
  • 2
Time to create page: 0.318 seconds