Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Welke datum geef ik mee als incassodatum in de SDD

Welke datum geef ik mee als incassodatum in de SDD 04 juli 2013 14:00 #1

FRST incasso's moeten een incasso datum die 5 werkdagen later ligt als de aanmaak datum en RCUR 2 dagen. Nu was ik onlangs bij een presentatie van de Rabobank en daar geven ze aan dat er ook nog een overlap zit tussen het versturen en het daadwerkelijk verwerken. Zij adviseerden voor FRST datum + 7 en voor RCURR datum + 4.
Mijn vragen:

Is dit voor alle banken van toepassing

Wat is de door u geadviseerde <ReqdColltnDt> voor een FRST als ik in het bestand een <CreDtTm>2013-07-01 heb ingevuld

Hoe gaan de banken ermee om als ik de <ReqdColltnDt> een zaterdag of zondag heb staan.
The administrator has disabled public write access.

Re: Welke datum geef ik mee als incassodatum in de SDD 08 juli 2013 20:57 #2

Ik heb onlangs een keer 6 werkdagen toegepast maar de FRST schoof inderdaad een dagje op bij de RABO
Dus 7 werkdagen bij FRST lijkt me in orde.
Werkdagen zijn geen zaterdagen en zondagen en ook geen feestdagen, dus je moet doortellen.
Maar maakt je niet druk om tweede paasdag of zo, men schuift automatisch op naar de eerst volgende werkdag.
Dat is in ieder geval mijn ervaring.
The following user(s) said Thank You: MicroStar B.V.

Re: Welke datum geef ik mee als incassodatum in de SDD 08 juli 2013 21:27 #3

Banken schuiven de incasso datum inderdaad op als deze op een niet-werkdag valt of dat de aanlevertijdslijnen zijn overschreden. Er wordt echter niet ongelimiteerd doorgeschoven, bijvoorbeeld maximaal 3 werkdagen. Per bank zal moeten worden nagevraagd hoeveel werkdagen er maximaal doorgeschoven zal worden.
The following user(s) said Thank You: MicroStar B.V.

Re: Welke datum geef ik mee als incassodatum in de SDD 08 juli 2013 21:33 #4

Bedankt voor de aanvulling Pieter.

Aangezien we geen drie kerstdagen midden in de week hebben of zo moet het volgens mij dan goed komen als je voor het gemak alleen de weekenden meerekent en de feestdagen niet.
Kan me niet voorstellen dat drie dagen schuiven nog verkeerd kan uitkomen.
Time to create page: 0.324 seconds