Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: Ketentest

Ketentest 26 juli 2013 15:42 #1

Bij mijn weten biedt geen enkele bank (voor ons BNG, Rabo, ING) momenteel de mogelijkheid om de hele keten te testen en dan met name het terugleveren van een CAMT/ MT940S testbestand waarmee wij de reconciliatie kunnen testen. Banken bieden wel formatcheckers, maar dat is onvoldoende. Eigenlijk onbegrijpelijk...

Weet iemand waarom dit is en welke banken dit wellicht toch bieden?

Gr, Jochem
Last Edit: 26 juli 2013 15:43 by Jochem de Groot.
The administrator has disabled public write access.

Ketentest 03 aug 2013 21:26 #2

Wellicht weet je dit al maar:

De RABO biedt met de Rabo SEPA TestTool een service die het meest overeenkomt met een "ketentest".

Zie:
www.rabobank.nl/bedrijven/producten/beta...pa/bestanden_testen/

Ketentest 03 aug 2013 21:32 #3

Wellicht weet je dit al maar:

De RABO biedt met de Rabo SEPA TestTool een service die het meest overeenkomt met een "ketentest".

Zie:
www.rabobank.nl/bedrijven/producten/beta...pa/bestanden_testen/

ABN Amro:

"2. U kunt een 'penny test' uitvoeren: u maakt een batchbetaling aan ter waarde van 1 cent ten gunste van een rekening van uw keuze. U levert deze op de gebruikelijke manier aan bij ABN AMRO. Als uw boekhoudsoftware goed functioneert, wordt de betaling correct door ABN AMRO verwerkt. Dit betekent dat u de betaling terugziet in uw digitale bankkanaal (Internet Bankieren, Access Online of Access Direct). U kunt ook testen of de elektronische rapportage foutloos geïmporteerd wordt in uw boekhoudsoftware."

www.abnamro.nl/nl/zakelijk/betalen/sepa/...tware-aanpassen.html

Ketentest 06 aug 2013 10:21 #4

Ik lees vandag in de nieuwsbrief van www.softwarepakketten.nl dat de ABN Amro een ketentest aanbiedt/aan gaat bieden.

"Paul de Blok maakt deel uit van de SEPA Expert Desk van ABN AMRO. Hij begeleidt topklanten en hun softwareleveranciers bij de migratie naar SEPA. Om de overgang naar SEPA zo soepel mogelijk te laten verlopen, is er samen met collega’s van de SEPA Expert Desk een gedegen teststrategie met bijbehorende tooling ontwikkeld. Met de onlangs geïntroduceerde ABN AMRO Keten Simulatie Test, kunnen klanten binnen enkele uren vaststellen of zij SEPA-rapportages goed kunnen verwerken. "

www.softwarepakket.nl/cmm/bijeenkomsten/...l.php?bronw=1&id=137
The following user(s) said Thank You: Jochem de Groot

Ketentest 06 aug 2013 15:36 #5

dat is goed nieuws dank je!

Mvrgr, Jochem

Ketentest 24 sept 2013 14:19 #6

We gaan uiteindelijk zelf een Penny test uitvoeren. Een aantal medewerkers uit het bedrijf krijgen een incasso van 0.01 euro op hun prive rekening. Vooraf instrueer ik de collega's dat ze bijvoorbeeld moeten storneren, bewust een verkeerd bankrek.nr opgeven, een rekening tijdelijk leeghalen etc., danwel laat ik twee keer innen in dezelfde batch. Dit allemaal om zo een aantal foutsituaties uit te lokken en het inlezen van het Camt of MT940S te testen. We gaan niet alle foutsituaties testen, voor nu alleen de bij ons meest voorkomende.

Als iemand nog tips heeft voor deze test, graag!
  • Page:
  • 1
  • 2
Time to create page: 0.307 seconds