Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Clieop3 versus PAIN

Clieop3 versus PAIN 13 aug 2013 11:58 #1

Bij Clieop3 is het zo, wanneer je een incasso doet, het totaalbedrag van alle mutaties op het bankafschrift wordt getoond. Kan iemand mij vertellen of dit met een incasso in het nieuwe SEPA-formaat hetzelfde blijft of worden alle mutaties nu apart op het afschrift getoond.

Alvast bedankt voor enige reactie.
The administrator has disabled public write access.

Clieop3 versus PAIN 13 aug 2013 12:45 #2

Rabo: totaalbedrag, dus net als bij Clieop. Bij transactie referentie: Dat wat je bij PmtInfId invulde.
ING: die kan (bij mij althans, zie topic “De datum waarop het bestand is aangemaakt ligt in de toekomst”) nog steeds geen SepaDD verwerken. zucht.
De vermelding bij de debiteur is bij ING een (verwarrend, vind ik) lang verhaal met onnodige codes er in.
Van Lanschot geeft netjes relevante info.
Andere banken (bijschrijving, afschrijving) mij niet bekend.
The following user(s) said Thank You: Aad Gouka

Clieop3 versus PAIN 16 aug 2013 14:41 #3

Alle banken in Nederland zullen het totaalbedrag van de SDD batch als één bijboeking op de rekening bijschrijven en verantwoorden
The following user(s) said Thank You: Aad Gouka

Clieop3 versus PAIN 30 aug 2013 14:16 #4

Van Lanschot Bank kan ook individueel terugmelden. moet je wel de batch indienen met de juiste batchbookingindicator false. Van Lanschot heeft dit aangegeven bij een klant van ons. Wij hebben het inregelbaar gemaakt, kan iedereen zelf kiezen :)

uit rulebook

2.3 BatchBooking
XML Tag: <BtchBookg>
Occurence: [0..1]
Definition:
Identifies whether a single entry per individual transaction or a batch entry for the sum of the amounts of all transactions within the group of a message is requested.
Usage ISO: Batch booking is used to request and not order a possible batch booking.

Data Type:
One of the following BatchBookingIndicator values must be used:
MeaningWhenTrue: Identifies that a batch entry for the sum of the amounts of all transactions in the message is requested.
MeaningWhenFalse: Identifies that a single entry for each of the transactions in the message is requested.

Usage EPC:
- If present and contains ?true?, batch booking is requested.
- If present and contains ?false?, booking per transaction is requested.
- If element is not present, pre-agreed customer-to-bank conditions apply
Time to create page: 0.340 seconds