Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: ABN-AMRO SEPA ready (or not)

ABN-AMRO SEPA ready (or not) 09 sept 2013 16:57 #1

Met de hulp van een aantal posts op dit form is het gelukt om een werkende SEPA / IBAN incasso batch samen te stellen. Helaas is bij het insturen naar de bnak (ABN/AMRO) een hoop terug gekomen. De opmerking van de ABN/AMRO: "Dit heeft te maken dat de Rabobank en de ING nog niet klaar zijn voor IBAN machtigingen". Het klopt inderdaad dat alle afwijzingen rabo en ing nummers zijn.

Nu wil ik graag weten of andere dit ook ervaren, end at Rabo / ING iid nog niet klaar zijn, of dat ik met een "kluitje het riet" in wordt gestuurd.

Bedankt alvast voor de reactie.
The administrator has disabled public write access.

ABN-AMRO SEPA ready (or not) 09 sept 2013 17:38 #2

Bij Rabo heb ik succesvol SDD bestanden ingeleverd, vanaf eind juli. Incasso vanaf diverse rekeningen, ging goed.

ING is duidelijk niet klaar, geeft vreemde meldingen etc. Zie ook andere forum threads. Daar wacht ik al meer dan maand op antwoorden op concrete vragen.

Al met al een vreemde situatie: de bus met "IBAN klaar?" rijdt rond, maar de grote banken zijn zelf helemaal niet klaar. Kan toch haast niet??

ik ben benieuwd naar andere ervaringen hier.

ABN-AMRO SEPA ready (or not) 09 sept 2013 21:59 #3

Worden alle incasso's van Rabo- en ING-nummers afgekeurd?

ABN-AMRO SEPA ready (or not) 10 sept 2013 09:13 #4

Betrof het Core of B2B incasso's?

ABN-AMRO SEPA ready (or not) 10 sept 2013 10:25 #5

wij hebben een klant die succesvol SDD bestanden instuurt met zowel Rabo als ING nummers en Abnamro nummers.

Alleen Rabobank controleert actief op status FRST en RCUR en kan daarop afkeuren als je met verkeerde status intsuurt. Als je B2B instuurt en banken hebben machtiging niet verwerkt, dan zullen die inderdaad afgekeurd worden.

Krijg nu wel melding van klanten dat Rabobank hele bestand afkeurt omdat in onze creation date time de tijd in duizendsten van seconden staat. Dit veld is conform ISOdatetime samengesteld, maar Rabo wijkt doodleuk van rulebook af en zegt dat ze deze duizendsten van seconden er niet in willen hebben.

1.2 CreationDateTime
XML Tag: <CreDtTm>
Occurence: [1..1]
Definition: Date and time at which a (group of) payment instruction(s) was created by the instructing party.
Data Type: ISODateTime > en deze is inclusief duizendsten van seconden.

ABN-AMRO SEPA ready (or not) 23 sept 2013 10:17 #6

Bij de definitie van het data type ISODateTime is wel het volgende aangegeven:
2) fractions of second in time format
Decimal fractions of seconds may be included. In this case, the involved parties shall agree
on the maximum number of digits that are allowed.

De Rabobank mag dus duizendste seconden weigeren. In de implementation guideline van de Rabobank wordt de tijd ook aangegeven t/m seconden
  • Page:
  • 1
  • 2
Time to create page: 0.406 seconds