Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Getekende mandaat bij eenmalige incasso ?

Getekende mandaat bij eenmalige incasso ? 18 sept 2013 10:19 #1

Volgens mij heb ik goed gezocht, maar het antwoord op deze vraag nog niet kunnen vinden.

Een klant waar ik bezig ben maakt op het moment veel gebruik van eenmalige incasso voor kleine bedragen 10-20 euro.
Formeel gezien moet er voor SEPA een mandaat zijn met "natte " handtekening. Opsturen per post, verwerken door de klantenservice . De kosten van dit administratieve proces zijn erg hoog en ik kan me voorstellen dat er veel uitval zal optreden

Op het moment maken zij gebruik van telefonische toestemming van de klant en een vinkje op de website voor de eenmalige incasso. E-mandate is formeel ook niet voldoende ( geen natte handtekening) en voor telefonische verkoop is dit ook geen optie. Er moeten vast veel bedrijven zijn die met deze vraag worstelen. iemand ervaring bij een gekozen oplossing in een vergelijkbare situatie ?

Dit gaat alleen om de eenmalige incasso , doorlopend gaan zij gewoon het formele SEPA incasso proces volgen.
The administrator has disabled public write access.

Getekende mandaat bij eenmalige incasso ? 24 sept 2013 08:54 #2

Een vinkje zetten voldoet nu al niet aan de regels van de huidige NL incasso. Dit risico, dat er geen geldige machtiging is verkregen, wordt dus nu al geaccepteerd. Je ziet veel bedrijven het internetvinkje gewoon continueren bij de overgang op SDD. Dit geldt ook voor de telefonische machtiging. Een tijdelijke papieren proces inrichten zien deze bedrijven niet zitten (kosten en tijdrovend). Er wordt gewacht totdat er een structurele eMandate oplossing in Nederland beschikbaar komt. De verwachting is dat deze in 2015 beschikbaar komt.
Je ziet daarnaast ook bedrijven afscheid nemen van de eenmalige incasso. De belangrijkste reden hiervoor is dat de eenmalige SDD incasso storneerbaar is (tot 8 weken na incassodatum), terwijl de NL eenmalige incasso niet storneerbaar is.
The administrator has disabled public write access.
The following user(s) said Thank You: itconstult
Time to create page: 1.036 seconds