Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: Op 1 machtiging 2 facturen tegelijk incasseren

Op 1 machtiging 2 facturen tegelijk incasseren 18 sept 2013 13:59 #1

• Bart's Avatar
  • Bart
Wij incasseren al onze facturen op de 1e van de komende maand. Stel dat wij een nieuwe klant hebben die 2 facturen over de maand heeft gekregen, en wij deze separaat willen incasseren, dan zou dat niet mogelijk zijn. We zouden de eerste factuur in het "first" bestand opnemen en de 2e factuur in het "recurrent" bestand aanleveren. De verwerkingsdatum zou bij ons hetzelfde moeten zijn, namelijk de 1e van de maand. En hier zit ons probleem. Volgens de bank is dat niet mogelijk omdat eerst de first verwerkt zou moeten zijn voordat ze pas de recurrent incasso kunnen uitvoeren.

Wie weet hoe wij dit probleem kunnen omzeilen, zodat de verwerkingsdatum voor beide bestanden toch op een en dezelfde datum kan blijven staan ?

Bedankt.
The administrator has disabled public write access.

Op 1 machtiging 2 facturen tegelijk incasseren 18 sept 2013 14:46 #2

1x incasseren, bedragen bij elkaar optellen?

Op 1 machtiging 2 facturen tegelijk incasseren 18 sept 2013 15:41 #3

• Bart's Avatar
  • Bart
Bedankt voor je reactie !
Helaas is het incasseren in een bedrag niet wenselijk voor ons bedrijf....
Alex Hekstra wrote:
1x incasseren, bedragen bij elkaar optellen?

Op 1 machtiging 2 facturen tegelijk incasseren 18 sept 2013 16:04 #4

Alternatief is om per service (of verkochte dienst) een aparte mandaat ID toe te kennen. Deze kan dan wel apart geïncasseerd worden. Is dus afhankelijk van de aard van de twee facturen.

Op 1 machtiging 2 facturen tegelijk incasseren 18 sept 2013 16:14 #5

Waarom wil je bedrijf dat niet?

Ik vraag me af hoe een bank er mee omgaat als beide in 1 bestand zitten (dat kan namelijk ook, maar in aparte batches), en de FRST batch voor de RCUR batch zet. Informeer eens bij je bank, zou ik willen zeggen, behalve dat mijn ervaring is dat je toch geen inhoudelijk antwoord krijgt.
Als je bedrijf het echt niet wil, dan zullen ze die klant een maandje krediet moeten geven. En in de toekomst hopen dat je geen storno of andere situatie krijgt dat je weer een FRST moet doen.

Op 1 machtiging 2 facturen tegelijk incasseren 23 sept 2013 10:26 #6

wij hebben deze ervaring ook. Wat wij doen, is wanneer er 2 FRST zijn met zelfde machtigingid, dan maken we de 2e niet aan, maar plaatsen deze terug in ons aanmaken machtigingen bestand en hogen de incassodatum met 1 targetdag op, waarna de klant deze apart moet selecteren en een apart bestand van moet/kan maken of in een volgende run mee moet nemen.

Eerst maakten we ze tegleijk aan en plaatsten de tweede in een apart rcur bestand, maar de banken kunnen niet garanderen dat ze eerst de FRST verwerken en dan de rcvur met dezelfde incassodatum niet afkeuren.
  • Page:
  • 1
  • 2
Time to create page: 0.441 seconds