Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Machtigingsdatum bij 'herleven' oude machtiging

Machtigingsdatum bij 'herleven' oude machtiging 23 sept 2013 11:24 #1

Stel een klant betaald maandelijks een bedrag via automatische incasso. Op een gegeven moment trekt de klant de machtiging in en gaat via acceptgiro betalen. Na een bepaalde periode wil de klant toch weer gebruikmaken van de automatische incasso. Welke machtigingsdatum kun je dan gebruiken bij de eerstvolgende incasso opdracht? De incassodatum van de oude machtiging? Of moet er een nieuwe datum worden meegegeven omdat er sprake is van een nieuwe machtiging?
The administrator has disabled public write access.

Machtigingsdatum bij 'herleven' oude machtiging 24 sept 2013 07:52 #2

Lijkt mij dat het een nieuwe machtiging moet worden. De oude is immers ingetrokken.

Machtigingsdatum bij 'herleven' oude machtiging 01 okt 2013 09:21 #3

Formeel heb je gelijk Frank. Ik denk ook dat jouw oplossing juridisch de enige is die houdbaar is.

Praktisch kan natuurlijk ook gewoon de incassant ervoor kiezen om nooit de LAST incasso in te sturen. Als dan een machtiging binnen 36 maanden opnieuw nodig is (zoals in de situatie hier), dan kan je (technisch) gewoon doorgaan met incasseren obv de getekende machtiging.

Wellicht slim om eea dicht te timmeren met een brief naar / handtekening van de klant waarin je afspreekt de oude machtiging weer van kracht te laten zijn.
Time to create page: 0.278 seconds