Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Melding incasso ING

Melding incasso ING 29 okt 2013 09:34 #1

Ik krijg bij een incasso van de ING de melding "transactielimiet overschreden". Het bestand is getest met de testtool van de ING(The Netherlands NVB SEPA Direct Debit Transfer for MINGZ) en deze geeft geen foutmeldingen. Incasso's via de Rabo en ABN gaan met dezelfde module prima.

De helpdesk van de ING biedt geen geen uitkomst. Heeft iemand enig idee ??

Vr.gr.

Aad Gouka
The administrator has disabled public write access.

Melding incasso ING 30 okt 2013 07:26 #2


  • Posts:14 Thank you received: 1
  • SolidDesk's Avatar
  • SolidDesk
  • Offline
Kan het zijn dat een bedrag hoger per incasso is of als totaalbedrag van de batch is, dan in het contract met de bank is afgesproken wat er geïncasseerd mag worden. Zoiets zal in de testtool niet een foutmelding geven omdat die tool niet de limieten van het contract kent dat u met de bank heeft.
The administrator has disabled public write access.
The following user(s) said Thank You: Aad Gouka

Melding incasso ING 30 okt 2013 08:10 #3

Hou er ook rekening mee dat de fout niet bij jou ligt. Mijn ervaringen bij ING ( zie topic www.sepa.nl/forum/5-incasso/858-de-datum...aangemaakt-ligt#1152 ) zijn niet zo positief: eerst ontkennen dat er een fout is, en als er niet aan te ontkomen is, gewoon niet antwoorden, of maanden later melden dat er inderdaad een fout is, maar de oplossing is er ook nog niet. Eigenlijk ongelofelijk.
Mijn oplossing was simpel: andere bank, en toen werkte alles prima. Kan helaas niet iedereen doen.
Succes!
The administrator has disabled public write access.
The following user(s) said Thank You: Aad Gouka

Melding incasso ING 05 nov 2013 16:27 #4

Zie nieuw draadje: OOFF als FIRST
The administrator has disabled public write access.

Melding incasso ING 07 nov 2013 16:25 #5

Een verkeerd of ontbrekend incassantID kan ook deze melding veroorzaken.

Aldus de behulpzame ING helpdesk.
The administrator has disabled public write access.

Melding incasso ING 13 dec 2013 16:46 #6

Wij hebben deze melding ook een keer ontvangen. Toen bleek er een post in het bestand te zitten waarin een hoger bedrag werd geincasseerd dan ons contract toeliet.
BTW we incasseren sinds augustus uitsluitend op de SEPA wijze.
Last Edit: 13 dec 2013 16:46 by Johan Kentie.
The administrator has disabled public write access.
Time to create page: 0.869 seconds
Powered by Kunena Forum

Enigma Consulting