Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Wel bijgeschreven, niet afgeschreven bij de klant.

Wel bijgeschreven, niet afgeschreven bij de klant. 10 dec 2013 22:22 #1

Bij ons komt het vaker voor dat klanten bellen dat wij niet incasseren maar bij ons is het bedrag wel bijgeschreven. Bij sommige klanten is het al meer dan een maand geleden dat de batch volledig bij ons is binnen gekomen maar nog steeds niet bij de klant is afgeschreven. Meer mensen hier ervaringen mee?
The administrator has disabled public write access.

Wel bijgeschreven, niet afgeschreven bij de klant. 10 dec 2013 22:30 #2

Het is wel zo dat als je een batch verwerkt alle betalingen worden bijgeschreven op je rekening.
Vervolgens begint het circus van storno's/afwijzingen waarbij er weer bedragen bij je worden weggehaald
Ik neem aan dat je dat wel vaker meemaakt. Dat kan een aanatel dagen duren, Hoeveel is te vinden bij de bank.
Maar een maand???????
Welke bank is dat? En is dat iets tussen verschillende banken?

J
The administrator has disabled public write access.
The following user(s) said Thank You: Erik

Wel bijgeschreven, niet afgeschreven bij de klant. 10 dec 2013 22:43 #3

Deze klanten hebben nog geen storno gehad, het is wel zo dat wij de bedragen als b2b hebben geïncasseerd terwijl de klant deze niet heeft laten registreren bij de bank en het gaat om verschillende banken. Volgens ING heeft equens wel een storing in de verwerking gehad maar het duurt wel erg lang voordat de storno wordt verwerkt. Bij de meeste klanten wordt de storno na 5 dagen verwerkt maar bij deze dus helemaal niet.
The administrator has disabled public write access.

Wel bijgeschreven, niet afgeschreven bij de klant. 12 dec 2013 13:11 #4

Als het een storing is geweest, betekent dit dat er voor de B2B incasso een probleem is om dit nog te storneren. Na 2 dagen staat het B2B schema namelijk niet meer toe dat er een bankstorno wordt ingestuurd door de bank van de debiteur. Ik vermoed dat de interbancaire settlement al wel heeft plaatsgevonden. Dat betekent dat de bank van de incassant het geld heeft gekregen. Als dit niet het geval was, zou het bedrag al lang zijn teruggeboekt van de rekening van de incassant. Dat betekent dat de bank van de debiteur nu het verlies lijdt, aangezien zij dit bedrag niet op de debiteur kunnen verhalen vanwege geen geregistreerde B2B machtiging. Ben benieuwd hoe de banken dit issue zullen oplossen.
The administrator has disabled public write access.
The following user(s) said Thank You: Erik

Wel bijgeschreven, niet afgeschreven bij de klant. 12 dec 2013 18:40 #5

Ook na vandaag zijn de storno's nog steeds niet verwerkt, nog wel contact gehad met equens maar die zeggen dat de fout dan bij de bank ligt. Bij sommige klanten zijn er 3 facturen niet geïncasseerd maar wel bij ons bijgeschreven, de 4e werd wel gestorneerd met de melding geen b2b machtiging verstrekt waardoor wij er achter kwamen dat zij de registratie niet hadden gedaan en de eerste drie helemaal niet waren afgeschreven.
The administrator has disabled public write access.
Time to create page: 0.200 seconds
Powered by Kunena Forum

Enigma Consulting