Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Stornering: 'geen reden bank tegenpartij'

Stornering: 'geen reden bank tegenpartij' 11 dec 2013 13:13 #1

Hallo,

incasso's die geweigerd worden, staan met SEPA als tegenboeking op het afschrift, met daarbij de reden van de bank van de geincasseerde. We zien nu veel gevallen storneren waarbij er 'geen reden bank geincasseerde' wordt aangegeven. Als de klant zijn bank belt, kunnen ze daar niet zeggen wat de reden is ('de incasso is onvolledig') en verwijzen ze naaar onze bank (BNG). Die weet echter ook niet wat de reden is. Dus we gaan van het kastje naar de muur en de klant weet niet wat er mis is. En wij kunnen niet innen. Immers, opnieuw incasseren heeft geen zin, want we weten niet wat er mis is.

We weten dat 'onvoldoende saldo' een reden kan zijn, maar ook 'aangeboden als recurrent' bijvoorbeeld (dat probleem hebben we met zekerheid ondervangen), alleen is niet per stornering aanwijsbaar wat nu de echte reden is.

Wie van jullie heeft ervaring hiermee en met hoe wij als organisatie EN onze klanten daarmee om kunnen gaan?

Mvrgr, Jochem de Groot
Woonbron
The administrator has disabled public write access.

Stornering: 'geen reden bank tegenpartij' 11 dec 2013 14:47 #2

Net een klant gehad die als storneringsreden van Rabobank kreeg "divers" .... Wanneer hij zijn Eigen bank belt, zegt die "Het zal wel iets met de aanlevering zijn"...

het waren allemaal FRST's... wij gaan ze gewoon nog een keer proberen, want andere incasso's uit zelfde bestand gaan wel goed. ik gok op gevalletje saldo tekort. vroeger bewaarden banken ze nog even en probeerden nog een keer, maar doen ze niet meer.

Alternatief kan zijn om eenmalig storneringsnota te sturen.
The administrator has disabled public write access.
The following user(s) said Thank You: Jochem de Groot

Stornering: 'geen reden bank tegenpartij' 12 dec 2013 13:13 #3

Misschien helpt deze nota van de Betaalvereniging: www.betaalvereniging.nl/wp-uploads/2013/...e-incasso-storno.pdf
The administrator has disabled public write access.
The following user(s) said Thank You: Jochem de Groot
Time to create page: 0.355 seconds
Powered by Kunena Forum

Enigma Consulting