Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: Exorbitante kostenstijging terugboeking incasso?

Exorbitante kostenstijging terugboeking incasso? 21 dec 2013 18:09 #1

Zojuist het nieuwe tarievenlijstje Rabo bekeken: toegekende melding onterechte incasso: 55 euro (vijf en vijftig euro). Per verzoek.

Bingo. Tarievenlijst 2013 meldde alleen terugboeking: 0,35.

Met alle gedoe er omheen lijkt me dit een stille dood voor de SEPA DD voor webwinkels: papieren machtiging nodig, die moet vanuit buitenland (dat was toch het voordeel van de Europese incasso boven onze nationale incasso) opsturen, kijken of handtekening echt goed is (graag kopie id er bij, een handtekening fout: 55 euro), dan 10 dagen wachten, etc.

Contract maar opzeggen?

Hopelijk lees ik het verkeerd.
En hebben de banken dit tarief soms afgesproken??
The administrator has disabled public write access.

Exorbitante kostenstijging terugboeking incasso? 23 dec 2013 13:53 #2

Bijgaand de tarievenlijst. www.rabobank.nl/images/tarievenzakelijkb...05_v1_3_29606084.pdf

het is vooral deze die opvalt, daar hebben ze denk ik veel werk aan.

Exorbitante kostenstijging terugboeking incasso? 23 dec 2013 13:56 #3

Exorbitante kostenstijging terugboeking incasso? 23 dec 2013 16:06 #4

Zou redelijk zijn om de eerste maand in ieder geval enigszins behouden zijn met de boetes, zeker als het gaat om prenotificaties en incassotermijnen... pf

Exorbitante kostenstijging terugboeking incasso? 24 dec 2013 07:45 #5

ik denk dat ze er meer mee bedoelen dat er geincasseerd wordt terwijl er geen machtiging is afgegeven, en de geincasseerde meld dit.

Exorbitante kostenstijging terugboeking incasso? 24 dec 2013 09:27 #6

Ook in volgende scenario zal Bank de boete innen:
Een klant van een webwinkel kan na ruim een jaar bij zijn bank melden dat hij de incasso niet juist vindt. De webwinkel heeft een scan van de handtekening. Alleen, die lijkt “toevallig” helemaal niet op de handtekening van de klant. Jammer voor webwinkel: spullen geleverd, en nog een boete van ruim 50 euro.
Of de geïncasseerde woont in een land waar de lokale bank nu net geen scan accepteert, en dan geldt de zelfde ellende.
Met de reële kans op een boete van 50 euro, en de extreem lange terugboekingsperiode, is de Europese Incasso voor webwinkels beslist oninteressant. En met het e-mandaat schieten we ook niet op, het voordeel van de huidige incasso was dat de klant onderweg, zonder token/calculator van zijn bank toch kon afrekenen. Voor het e-mandaat is vermoedelijk toch weer token nodig, die zal gemiddelde klant niet altijd op reis meenemen.
Niet praktisch over nagedacht voor webwinkel gebruik, jammer.
  • Page:
  • 1
  • 2
Time to create page: 0.347 seconds