Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: mandaat datum en een duitse bank

mandaat datum en een duitse bank 29 jan 2014 16:14 #1

Dit kreeg een klant van ons zijn Duitse bank (mogelijk WGZ bank) te horen:

Sie sollten bei der Unterschrift des Mandats in Zukunft bitte einen Tag nach dem 09.07.2012 nehmen - im Datensatz steht 1.11.2009.

Ist ein rechtliches Thema in Deutschland - nennt sich hier "Umdeutungslösung".

Blijkbaar dient men voor al langer 'lopende' afspraken de mandaatdatum niet voor 10.07.2012 te noteren in de mandaat adminstratie.
The administrator has disabled public write access.

mandaat datum en een duitse bank 31 jan 2014 08:45 #2

Voor zover ik weet is het een europese afspraak/regel om 1/11/2009 te hanteren. ik denk dat deze duitse bank deze datum zelf verzonnen heeft.

Deze info heb ik

you must always record the date of signature of a
migrated mandate as 1/11/2009; this is so even if
the mandate has in reality been issued after that
date. In the case of a new SEPA mandate you
must always record the true date of signature.
New SEPA mandates are mandates which have
been signed since you have started using SEPA
Direct Debit.
The following user(s) said Thank You: W.Kion, Alfa Automatisering

mandaat datum en een duitse bank 31 jan 2014 09:23 #3

Frank waar heb jij die info gevonden?

in de bijlage een voorbeeld van de VNB, uit de PDF: IG SEPA Direct Debit version 7.0. Hierin wordt nergens vermeld dat er een minimum datum zou moeten zijn. Voor CORE heeft men, naar mijn goed weten, aangegeven dat bestaande afspraken ongewijzigd door mogen lopen. Dus als er al een jaren lange overeenkomst bestaat lijkt mij dat als je de originele onderteken datum kan opslaan dit netter in je systeem is.

De XSD bevat alleen validatie voor "DtOfSgntr" m.b.t. ISO date, meer niet, geen minimum datum.

mandaat datum en een duitse bank 31 jan 2014 09:35 #4

Deze info heb ik uit een document van Abnamro.

www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&f...vm=bv.60444564,d.d2k

In principe is overall gecommuniceerd en voor zover ik weet voor geheel Europa gelijk dat gemigreerde mandaten deze datum zouden krijgen.

Ik kan me niet voorstellen dat er al veel systemen waren die de mandaatinformatie electronisch administreeerden met precies de rubrieken die volgens sepa verplicht zijn. Wanneer dit wel het geval is, dan dien je voor oude mandaten deze datum over te nemen anders worden ze afgekeurd. wat die duitse bank verzonnen heeft is voor mij een raadsel.

mandaat datum en een duitse bank 31 jan 2014 09:59 #5

na nog wat rond zweren kom ik dit tegen :

EPC016-06 Core SDD RB v7.1 Approved.pdf, zie blz. 83,

www.europeanpaymentscouncil.eu/knowledge...cfm?documents_id=597

4.8.25 AT-25 – The Date of Signing of the Mandate
Description:
The date on which the Mandate was signed by the Debtor, as registered by the Creditor in the dematerialisation of the Mandate document. For Mandates migrated from other direct debit schemes, this attribute might not be available. In such case, it is up to communities of Participants to define how to provide a valid substitute for this date.

Ofwel maak er onderling maar wat leuks van :)

mandaat datum en een duitse bank 02 feb 2014 07:39 #6

Datum van de ondertekening van de machtiging
Bestaande machtigingen blijven geldig als men overgaat op de standaard Europese incasso. Maar de datum van ondertekening is niet altijd vastgelegd. Daarom is bepaald dat bij alle huidige, bestaande machtigingen 1 november 2009 als datum van ondertekening moet worden vastgelegd. Voor nieuwe
(SEPA-)machtigingen wordt uiteraard de juiste datum van ondertekening vastgelegd.

www.betaalvereniging.nl/europees-betalen...rd-europese-incasso/
The following user(s) said Thank You: W.Kion, Alfa Automatisering
  • Page:
  • 1
  • 2
Time to create page: 0.463 seconds