Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Lege bic code

Lege bic code 25 mrt 2014 14:59 #1

BNG en RABO willen graag <fininst></fininst> indien de bic code leeg is. Andere banken voor zover ik weet accepteren gewoon de standaard (de not ptovided constructie).

Dus voor de Rabo en bng heb ik een uitzondering. Echter nu vraag ik me af. Moet ik voor het bepalen of het een rabo/bng nummer is bij een SDD kijken naar het iban nummer van degene die het geld int of naar het inban van degene van wie het wordt afgeschreven.
The administrator has disabled public write access.

Lege bic code 25 mrt 2014 15:33 #2

Naar het IBAN nummer waarvan geïnd wordt, daar gaat ook de SEPA file naar toe om te importeren/verwerken.

Lege bic code 31 mrt 2014 23:15 #3

• Marcel's Avatar
  • Marcel
Misschien snap ik de vraag verkeerd maar maar volgens mij gaat het erom dat BNG en Rabo bij ontvangst de pain file controleren en kennelijk de genoemde constructie vereisen. Dan gaat het voor SDD dus juist om de rekening van de incassant (creditor).

Lege bic code 01 apr 2014 12:43 #4

Ik ben er inmiddels achter en je moet je conformeren aan de standaard van de bank van de initiator en niet van degene van wie je het geld gaat afschrijven.

Verder ben ik erachter dat op de BIC van de initiator (Debtor bij SCT en Creditor bij SDD) altijd wordt gecontroleerd; deze moet gewoon ingevuld zijn;
Time to create page: 0.325 seconds