Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Verschil OOFF en RCUR n.a.v. SEPA contract

Verschil OOFF en RCUR n.a.v. SEPA contract 26 aug 2014 11:45 #1

Ik heb een klant die een contract heeft gekregen om alleen OOFF dus eenmalige incasso's uit te voeren. Echter die klant gaat dat wel bij een grote groep mensen elk jaar 1x herhalen.
Is er dan nog wel sprake van een OOFF?
Ik zou dat met RCUR doen maar dat laat het contract niet toe.

Als dat al met OOFF moet en kan, kan deze klant de machtigingsdatum en het kenmerk laten staan voor de volgende keer of moet dan worden gewijzigd naar de juiste waarden?
Bij nieuwe gegevens zou je formeel dan ook weer een machtiging moeten laten tekenen?
Kortom is dit wel het juiste contract die ze van de bank gekregen hebben?

Johan
Last Edit: 26 aug 2014 11:46 by Johan Gerrits.
The administrator has disabled public write access.

Verschil OOFF en RCUR n.a.v. SEPA contract 26 aug 2014 21:38 #2

Ik heb de oplossing inmiddels al aangereikt gekregen.

Mijn klant weet niet zeker of het bedrag meerdere jaren ontvangen kan worden aangezien het min of meer een beetje vrijwillig is.
Het contract voldoet dan in principe dus wel want jaarlijks wordt een formulier (noem het maar machtiging) verzonden t.b.v. een nieuwe toestemming voor het incasseren van het bedrag.
Achter het unieke kenmerk dan een jaartal zetten en opnieuw een OOFF draaien.

Simpel...

Johan

Verschil OOFF en RCUR n.a.v. SEPA contract 27 aug 2014 13:53 #3

Bij OOFF (ofwel eenmalige machtiging) moet er dus ook telkens een nieuw machtigingsformulier gestuurd/ontvangen worden, en zoals je zelf al aangeeft, moet dus ook het machtigingkenmerk uniek zijn.

Wel een puntje natuurlijk, dat machtigingsformulier is (nu nog) natuurlijk alleen nodig wanneer er een probleem is, en dan zul jij als incassant dus het betreffende machtigingsformulier moeten overleggen.. Wanneer de e-mandaten worden ingevoerd wordt het een andere zaak, dan moet er dus ook voor elke keer een nieuwe e-mandate aangemaakt worden en worden geaccordeerd door het betreffende 'slachtoffer' ;)

Verschil OOFF en RCUR n.a.v. SEPA contract 27 aug 2014 14:51 #4

Is me duidelijk alleen hoe dat straks met de E-mandaten moet weet ik nog niet, zie andere topic.
Time to create page: 0.280 seconds