Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: Samenvoegen bedrijven

Samenvoegen bedrijven 18 dec 2012 11:52 #1

In ons systeem is functionaliteit aanwezig om bedrijven samen te voegen (in geval een klant met meerdere bedrijven werkt). Alle relaties, openstaande posten, polissen e.d. worden dan van bedrijf X overgeheveld naar Y.

Vraag:kunnen mandaten meeverhuizen (incassant id van andere bedrijf is anders) of moeten mandaten vervallen en opnieuw aangevraagd worden bij de relaties?

andere optie is om mandaten opnieuw aan te maken en i.p.v. 1-11-2009 de samenvoeg datum van de 2 bedrijven mee te geven, en klanten in te lichten via een mailing, maar is dit toegestaan?
The administrator has disabled public write access.

Re: Samenvoegen bedrijven 18 dec 2012 12:39 #2

Machtigingen kunnen overgaan naar een andere partij. De volgende gegevens van de machtiging worden dan gewijzigd (amendment): Incassant id, Incassant naam en normaalgesproken ook Machtiging kenmerk. De klant zal van deze wijziging op de hoogte moeten worden gesteld, voordat de eerste SDD transactie onder de gewijzigde machtiging wordt uitgevoerd. Ook moet deze wijziging/amendment in de eerst volgende SDD transactie worden doorgegeven (oude Incassant id, Incassant naam en Machtiging kenmerk moeten worden meegegeven)
The administrator has disabled public write access.

Re: Samenvoegen bedrijven 21 jan 2013 15:18 #3

Beste Pieter,

In aanvulling op jouw onderstaande reactie, zou ik willen vragen of de overdraagbaarheid van machtigingen ook geldt voor de volgende situatie:

Binnen een internationale organisatie bestaan aparte business units, die momenteel allemaal gebruik maken van het creditor ID van de koepelorganisatie. Op dit creditor ID zijn mandaten uitgestuurd naar de klanten van deze business units. Binnenkort echter zal een van deze business units als zelfstandig bedrijf verder gaan, maar zal wel als volledig dochterbedrijf bij de holding blijven.
De nieuwe, verzelfstandigde business unit zal wel een eigen creditor ID krijgen.

Aangezien het nieuwe bedrijf 100% onderdeel blijft van de holding, ga ik ervan uit dat de mandaten van de klanten, die mee overgaan naar de zelfstandige business unit, volledig overdraagbaar zijn.
Kunnen de mandaten met het creditor ID van de "oude" situatie gekoppeld worden aan de nieuwe zelfstandige unit, zonder dat de klant daarvoor een nieuw mandaat hoeft te tekenen?
Of kunnen wij het creditor ID eenzijdig wijzigen naar het creditor ID van de nieuwe onderneming, en de klanten daarvan schriftelijk op de hoogte brengen? Is dat voldoende (aangenomen dat we uiteraard ook de banken hiervan op de hoogte brengen middels een amendment in het XML)?

Alvast hartelijk dank voor je reactie.

Vriendelijke groet,
Marijke Groot
The administrator has disabled public write access.

Re: Samenvoegen bedrijven 21 jan 2013 20:23 #4

Beste Marijke,

Wat jij aangeeft klopt. De machtigingen kunnen worden overgenomen onder wijziging van de Creditor ID en ik neem aan ook de Creditor Name. De klant moet hiervan schriftelijk op de hoogte worden gesteld. Deze brief moet bewaard worden samen met de originele machtiging. De eerstvolgende SDD transactie voor elk overgenomen machtiging zal inderdaad de amendment van de Creditor ID en Creditor Name moeten bevatten.

Groet, Pieter
The administrator has disabled public write access.

Re: Samenvoegen bedrijven 21 jan 2013 20:27 #5

Dankjewel!
The administrator has disabled public write access.

Re: Samenvoegen bedrijven 22 jan 2013 14:35 #6

Beste Pieter,

Kun jij misschien aangeven waar we kunnen vinden of dit juridisch verantwoord is? De huisbank van de betreffende organisatie meent dat de door jou beschreven oplossing stuit op juridische bezwaren, dus ik zou het graag willen aantonen.

Alvast dankjewel voor je antwoord.

Vriendelijke groet,
Marijke Groot
The administrator has disabled public write access.
  • Page:
  • 1
  • 2
Time to create page: 0.712 seconds
Powered by Kunena Forum

Enigma Consulting