Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Twee bedragen innen op FRST de eerste keer.

Afspraken 12 dec 2013 09:06 #19

Goedemorgen,

het verbaast mij niets...

Lange tijd bestond de hoop dat SEPA tot standaardisatie zou leiden van het betalingsverkeer en dat banken transacties op eenduidige manieren zouden gaan afwikkelen. Maar dat kán helemaal niet. Bijvoorbeeld het document "XML message for SEPA Direct Debit Initiation Implementation Guidelines for the Netherlands" is heel onduidelijk. Probeer bijvoorbeeld maar eens in dat document te vinden hoe de XML voor een adres eruit moet zien. Ja, er staat een voorbeeld aan het einde, maar dat is niet compleet. Om nog maar te zwijgen over <ID>'s waarbij soms <IBAN> nodig is, maar meestal andere interpretaties mogelijk zijn.
Kortom, SEPA is amateuristisch prutswerk van de hoogste categorie en het is volkomen logisch dat iedereen de specificaties op een andere manier interpreteert. De banken implementeren SEPA allemaal op hun eigen manier en leveranciers van financiële software vinden allemaal het wiel uit. Het kan dus niet anders dan dat talloze testen fout lopen. Vanochtend haalde het zelfs de voorpagina van het Haarlems Dagblad. En het kost allemaal miljoenen dat de banken via hun tarieven afwentelen op hun klanten (want doordat ze het allemaal doen kunnen die geen kant op), maar leveranciers als wij moeten het op eigen kosten doen want onze afnemers beschouwen SEPA als een softwareprobleem.
The administrator has disabled public write access.

Afspraken 12 dec 2013 09:11 #20

Frank,

En vertel mij nu eens hoe de penningmeester van de plaatselijke 65+ biljartvereniging hier nog uit moet komen?
Het ligt niet aan de software, en banken zeggen neem maar contact op met je softwareleverancier.

Ik heb zelf een ledenpakket en xls naar xml pakket gemaakt, misschien wel al gevonden op internet.
Ik ben meer bezig met uitleggen hoe het hele incasso- en machtigingssysteem werkt dan de software zelf.

Johan

home.kpn.nl/jgerrits1961/index.html

Afspraken 12 dec 2013 09:14 #21

Klopt. Sterker nog, de banken vertellen dat het aan de softwareleverancier ligt als zij het afkeuren.

Technische fouten ok, maar die hebben we wel door de testtools heen gehaald. Maar storneringen door FRST en RCUR is geen peil op te trekken. als de bank een FRST binnenkrijgt, en een RCUR verwacht, zet hem dan lekker zelf om, en denk die zijn lekker op tijd..... en vice versa. Dit zal veel problemen oplossen. Wat is de titel van dat stuk in haarlems dagblad? dan kan ik hem via google wel vinden.

Afspraken 12 dec 2013 09:19 #22

Staat nog niet op de website... maar het zal wel een ANP bericht zijn.

Afspraken 12 dec 2013 09:24 #23

Afspraken 12 dec 2013 09:24 #24

Time to create page: 0.092 seconds