Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Twee bedragen innen op FRST de eerste keer.

Afspraken 12 dec 2013 12:10 #25

Leuk document van de NVB site www.betaalvereniging.nl/wp-uploads/2013/...Europese-incasso.pdf

zij geven aan op blz. 6 bij twijfel biedt weer als FRST aan onder het mom van dit gaat altijd goed.. laten deze nu net afgekeurd worden.
The administrator has disabled public write access.

Afspraken 12 dec 2013 12:25 #26

In het volgende document van de Betaalvereniging (www.betaalvereniging.nl/wp-uploads/2013/...e-incasso-storno.pdf) wordt aangegeven dat Rabobank zijn validaties inmiddels heeft aangepast. Een FRST kan voortaan door een tweede FRST worden gevolgd. Het probleem van het innen van het inschrijfgeld en de eerste contributie wordt hiermee verholpen. De andere grootbanken ondersteunden deze optie al. Mocht bij een enkele kleine bank dit toch tot afkeur leiden, kan de her-incasso vervolgens als RCUR worden verzonden. De eerste FRST zal immers gelukt zijn.
The administrator has disabled public write access.
The following user(s) said Thank You: Peter Kerkhof

Afspraken 12 dec 2013 12:34 #27

hoi Pieter,
we hebben nu problemen dat banken incasso's storneren zonder duidelijke storneringsreden of pre-settlement code.

wanneer we deze weer als frst insturen dan krijg je die weer terug en zeggen ze het moet rcur zijn, leveren we rcur dan moet het weer frst zijn. De helpdesken van de banken zeggen alleen maar dat het aan de leveranciers en de aanlevering ligt. Ik heb het idee dat het settlement system niet helemaal werkt. Wij dachten wijs te zijn en bij een onbekende storneringsreden en bij twijfel altijd een FRST in te sturen, maar die worden dan weer afgekeurd omdat een rcur verwacht werd.

het is dus raar dat wanneer een bank in zijn settlement system klaarblijkelijk al een RCUR heft staan, een FRST op hetzelfde mandateid niet kan behandelen. Dat wordt nog leuk bij niet interbancaire rekeningnummer wijzigingen.... die gaat als FRST zonder SMNDA tag.
The administrator has disabled public write access.

Afspraken 12 dec 2013 13:20 #28

Jij geeft aan dat er geen duidelijke reden voor stornering wordt teruggekoppeld. Hoe weet je dan dat het aan de FRST resp. RCUR ligt. Het kan ook onvoldoende saldo zijn of een blokkade op de rekening. Dan maakt het niet uit hoe je het opnieuw probeert, dan zal deze weer storneren zolang er onvoldoede saldo is of de blokkade niet is weggehaald.
The administrator has disabled public write access.

Afspraken 12 dec 2013 13:23 #29

de helpdesk van de ban geeft steeds aan, het ligt aan de status frst of rcur...

denk ook niet dat ze Mogen of kunnen zeggen dat het wegens onvoldoende saldo is.

redenen die we zien zijn "onbekend" en "divers" zonder rtrn code maar als tekst...
The administrator has disabled public write access.

Afspraken 12 dec 2013 13:25 #30

Ik neem aan dat je via de EndToEndID kunt achterhalen op welke manier de transactie is aangeboden (FRST, RCUR etc) en op basis daarvan kan je dan een nieuwe transactie maken. Maar het is natuurlijk wel heel irritant dat we in onze software juist FRST/RCUR afdwingen om ervoor te zorgen dat gebruikers geen fouten kunnen maken, maar blijkbaar moeten gebruikers nu toch de mogelijkheid hebben dat handmatig aan te passen - cq naar een compleet andere batch te verplaatsen - lauter omdat de banken er een potje van kunnen maken.
The administrator has disabled public write access.
Time to create page: 0.090 seconds
Powered by Kunena Forum

Enigma Consulting